افشای راز مرگ دو مرد در نمایندگی فروش خودرو


۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۰:۳۱ | کد خبر: ۱۷۵۴۷ چاپ

راز مرگ دو مرد که چهار ماه قبل اجسادشان از داخل یک چاه در محوطه یکی از مراکز فروش خودرو در جنوب تهران پیدا شده بود در تحقیقات پلیسی فاش شد

افشای راز مرگ دو مرد در نمایندگی فروش خودرو
کلانشهرشامگاه یکشنبه 17 مرداد امسال، سقوط سه مرد جوان به داخل چاهی در یکی از مراکز تولید و فروش خودرو در خیابان شهید رجایی تهران، به آتش‌نشانی و پلیس اعلام شد.

 با اعلام این خبر، امدادگران راهی محل شده و داخل یکی از سوله‌های لوازم یدکی خودرو، چاهی به عمق تقریبی 30 متر را مشاهده کردند که سه مرد 35، 39 و 40 ساله داخل آن سقوط کرده بودند.

 ادعایی عجیب

از آنجایی که احتمال ریزش چاه وجود داشت، ابتدا آتش‌نشانان اقدام به ایمن‌سازی محل کرده و وارد چاه شدند تا گرفتار شدگان را نجات دهند. سه مرد گرفتار در چاه توسط مأموران آتش‌نشانی بیرون آورده شده اما یکی از آنها در همان چاه فوت کرده بود و دو مرد دیگر به بیمارستان منتقل شدند که نفر دوم نیز جان باخت.

 خونه بورس

با مرگ این دو نفر موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد و بازپرس جنایی دستور تحقیقات برای بررسی علت حادثه را صادر کرد.

 در بررسی‌های صورت گرفته دوستان این دو مرد مدعی شدند آنها برای دسترسی مرکز به آب‌های سطحی، تصمیم به حفر عمیق‌تر چاهی که داخل مرکز قرار داشت، گرفته بودند.

 یکی از آنها ابتدا وارد چاه شده اما به داخل سقوط می‌کند. با سقوط نفر اول، دو نفر بعدی نیز برای نجات او وارد چاه می‌شوند که آن دو نیز به داخل چاه سقوط می‌کنند.

 در ادامه بررسی‌ها و با توجه به معاینات صورت گرفته از سوی متخصصان پزشکی قانونی علت مرگ آنها گازگرفتگی اعلام شد.

 

فراموشی ساختگی

از آنجایی که ادعای کارکنان مرکز درخصوص حفر چاه، به‌نظر منطقی نمی‌آمد، بازپرس محمد تقی شعبانی دستور تحقیقات از نگهبان مرکز را که تنها نجات یافته این حادثه بود صادر کرد.

 اما محسن، نگهبان جوان مدعی بود که بر اثر این حادثه حافظه‌اش را از دست داده و حوادث آن شب را به‌خاطر نمی‌آورد. بنابراین بازپرس جنایی از پزشک معالج او خواست تا این موضوع را بررسی کند که طبق نظر متخصصان تیم پزشکی، موضوع فراموشی وی منتفی و ساختگی اعلام شد.

 خاموشی دوربین‌های مداربسته

در ادامه بررسی‌ها، از آنجایی که مرکز مجهز به دوربین‌های مداربسته بود، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به سراغ دوربین‌ها رفته تا به بازبینی حادثه بپردازند. اما مشخص شد یک ساعت قبل از حادثه دوربین‌ها به طرز مرموزی خاموش شده بود که همین مسأله شک مأموران به ادعای شاهدان را بیشتر کرد.همچنین مشخص شد هر شب در آن ساعت دوربین‌ها خاموش می‌شده است.

 در جست‌و‌جوی گنج

در ادامه تحقیقات کارآگاهان موفق شدند یکی از کارگران مرکز فروش خودرو را که شب حادثه همراه قربانیان حادثه بوده شناسایی کنند.

 کارگر جوان زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت، راز عجیبی را برملا کرد و گفت: از شهرستان برای کار به تهران آمدم و در مرکز فروش خودرو مشغول به کار شدم. چند وقتی گذشته بود که از اهالی محل شنیدیم دفینه‌ای قیمتی و عتیقه زیر این مرکز قرار دارد. این ماجرا را نه تنها من که چند نفر دیگر از کارکنان شرکت شنیده بودند. با خودم گفتم که اگر این گنج را پیدا کنم تا آخر عمر پولدار و بی‌نیاز می‌شوم. اما برای اطمینان به سراغ یک مرد رمال و آیینه‌بین رفتیم و از او در این خصوص پرسیدیم. او هم تأیید کرد گنجی در اعماق زمین و درست زیر مرکز دفن شده است. او نقشه‌ای هم به ما داد که ما را به گنج می‌رساند. از نقطه‌ای که مرد رمال گفته بود 30 متر به‌صورت عمودی باید می‌کندیم و بعد از آن به سمتی که او گفته بود 30 متر به‌صورت افقی می‌کندیم تا به گنج برسیم.

 کارگر جوان گفت: ما حتی گنج یاب و سطل بالابر نخاله و وسایل دیگر هم خریداری کرده بودیم اما وقتی آن سه نفر داخل چاه دچار گازگرفتگی شدند و نگهبان هم شروع به سرو صدا کرد و کمک خواست من و دوستانم هم برای اینکه راز این دفینه برملا نشود، به دروغ ماجرای دسترسی به آب‌های سطحی را مطرح کردیم. از طرفی هم نگهبان خودش را به فراموشی زد تا در تحقیقات این راز برملا نشود.

 

به‌دنبال اعترافات مرد جوان، به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت دو نگهبان مرکز نمایندگی، یکی از کارمندان و دو کارگر یکی از مراکز تولید و فروش خودرو بازداشت شدند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.