استاندار گیلان با تصریح اینکه هرگونه افزایش قیمت کالا باید با مجوز ستاد تنظیم بازار باشد، گفت: به گونه ای برنامه ریزی و نظارت شود که فضا برای سودجویان و اخلال‌گران، تنگ و امنیت مصرف، تولید و توزیع فراهم شود

هرگونه افزایش قیمت کالا با مجوز ستاد تنظیم بازار باشد/بیشترین شکایت ها مربوط به نان است،کیفیت نان بالا برود
دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، با اشاره به فعالیت‌های این ستاد که نسبت به گذشته با جدیت بیشتری در حال انجام است، این رویکرد را موجب فراهم آمدن رفاه در جامعه خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛وی با یادآوری اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم توجه به زندگی مردم است، توزیع عادلانه ثروت و نیز فرایند صحیح توزیع کالاهای مورد نیاز مردم را در این راستا ذکر کرد.

استاندار گیلان وجود هماهنگی میان دستگاه‌ها و پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای را مورد تاکید قرار داد و گفت:باید فضا برای سودجویان و اخلال گران، تنگ و امنیت مصرف، تولید و توزیع فراهم شود .

وی هم افزایی و هم پوشانی دستگاه‌ها در امر تنظیم بازار را دارای اهمیت خواند و گفت:مردم باید مایحتاج روزانه خود را با آسودگی تهیه کنند و زنجیره ارزش به گونه ای باشد که رضایت مردم فراهم آید.

دکتر عباسی با بیان اینکه باید حضور و نقش‌آفرینی ستاد در بازار ملموس و مشهود باشد و امید مردم تقویت شود، اضافه کرد:گیلان ظرفیت‌های پرشماری دارد که باید متناسب با این استعدادها، برنامه‌ریزی شود و محصولات نیز با قیمت مناسب در اختیار مردم و شهروندان استان قرار گیرد.

وی با اشاره به یارانه‌هایی که از سوی دولت به کالاهای اساسی داده می‌شود، افزود:بر این مبنا باید در ارائه با کیفیت محصولات تولیدی ازجمله نان، دقت لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد:در بحث ذخایر کالاهای راهبردی و استراتژیک، مشکلی نداریم ولی باید گزارش روزانه از این ذخایر احصاء شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نقش نهادهای نظارتی بر بازار باید پررنگ شود، پهنه بندی استان در این خصوص را موثر ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه نظارت و کنترل بازار گزارش شفاف و عملیاتی از شهرستان‌ها اخذ شود،گفت:بیشترین شکایت‌ها در بخش عرضه نان است که باید نظارت دقیق‌تری صورت گیرد تا کیفیت نانی که به شهروندان عرضه می‌شود، ارتقا یابد.

در این جلسه گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از آخرین وضعیت و تغییرات قیمت کالاهای اساسی در بازار، گزارش فرماندهی بسیح اصناف از روند اجرای تفاهم نامه معاون اول رئیس جمهوری با فرمانده بسیج مستضعفین درخصوص نظارت بر بازار و گزارش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان از آخرین وضعیت آرد و نان ارائه شد.