با توجه به استقبال خوب مردم در حاشیه شهر و روستاهای رشت از اتوبوس‌های سیار واکسیناسیون، ضرورت دارد تعداد اتوبوس‌های موجود در راستای لکه گیری واکسیناسیون افزایش پیدا کند

126هزارو700 شهروند در رشت هنوز یک دوز واکسن هم نزده اند/گیلان در تزریق واکسن همچنان پیشتاز است
کلانشهر- سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: از تعداد 537 هزار نفر جمعیت شهری، تعداد 77 هزار نفر تا امروز دوز یک واکسن را تزریق نکرده‌اند و همچنین از جمعیت 230 هزار نفری روستایی، تعداد 49700 نفر تا امروز تزریق واکسن را نداشته‌اند‌. یقینا در زمان شیوع سویه جدید ویروس کرونا،افراد واکسن نزده ناقلین به واکسن زده‌ها خواهند بود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، حمیدرضا امام‌ پناهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد،اظهار کرد: با توجه به گزارش ثبت سویه جدید کرونا در کشور همه باید تلاش کنند تا تزریق دوز سوم واکسن با سرعت بیشتری انجام شود.


سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون تاکنون با همت و تلاش نیروهای شبکه بهداشت،بسیجی و نظامی،افزود:خوشبختانه استان در تزریق دوز اول و دوم همچنان در سطح کشور پیشتاز است و این موضوع در رابطه با تزریق دوز سوم هم صدق می‌کند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به نقش واکسن در ایمنی‌ افزایی گفت: سرکشی‌های دوره‌ای از مدارس با هدف نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار مهم است، تزریق واکسن در بین دانش‌آموزان باید با نگاه ترویج و حفظ سلامتی فرزندان باشد لذا باید به گونه‌ای عمل شود تا دانش‌آموزان و والدین آنها جهت تزریق واکسن تشویق شوند.

وی با اشاره به اینکه هنوز 12 درصد از جمعیت شهرستان رشت ذر اول واکسن را تزریق نکرده‌اند، ادامه داد: باید با کمک هم بتوانیم این بخش از جامعه که نقش موثری در حفظ سلامت جامعه دارند، جهت تزریق واکسن تشویق کنیم؛ همچنین در بخش صنوف نظیر هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بهتر است در بدو ورود کارت واکسن دریافت شود تا تذکر و تلنگری برای واکسن نزده‌ها باشد.

امام‌پناهی با بیان اینکه اصناف ما در دوران کرونا ضررهای جبران ناپذیر بسیاری دیدند، اضافه کرد: در مجموعه‌های اقامتی و سالن‌های پذیرایی کارت واکسن مدعوین و مهمانان ملاک عقد قرارداد باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به ضرورت نظارت بر اجرای طرح نسخه الکترونیک در سطح داروخانه‌ها،مطب پزشکان،درمانگاه‌ها و...بیان کرد: در طرح نسخه الکترونیکی داروخانه‌ها نباید برای تحویل دارو از افراد کارت ملی دریافت کنند بلکه فقط شماره ملی کافی است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت:درحال حاضر 84 نفر در سطح شهرستان بستری می‌باشند که کاهش 15 نفری نسبت به هفته گذشته داشته و همچنین آمار پذیرش روزانه سطح شهرستان 25 نفر و آمار فوتی‌های کرونایی در سطح شهرستان به صفر رسیده است.
وی ادامه داد: کل بستری های کرونایی از ابتدا تا امروز در شهرستان رشت تعداد 34491 نفر و کل فوتی‌های کرونایی در سطح شهرستان تعداد 4341 نفر می‌باشد.

امام‌پناهی تصریح کرد: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای 12 سال شهرستان که در سامانه سلامت ثبت شده، 845 هزار و 382 نفر اعلام شده که مطابق آمار جدید تعداد 748 هزار نفر معادل 88.5 درصد تزریق دوز یک و تعداد 685 هزار نفر معادل 81.1 درصد تزریق دوز دوم و تعداد 52 هزار نفر معادل 6 درصد تزریق دوز سوم را در شهرستان داشته‌اند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت در خصوص آمار واکسن‌ نزده‌ها ادامه داد: از تعداد 537 هزار نفر جمعیت شهری،تعداد 77 هزار نفر تا امروز دوز یک واکسن را تزریق نکرده‌اند و همچنین از جمعیت 230 هزار نفری روستایی، تعداد 49700 نفر تا امروز تزریق واکسن را نداشته‌اند‌. یقینا در زمان شیوع سویه جدید ویروس کرونا، افراد واکسن نزده ناقلین به واکسن زده‌ها خواهند بود و این برای عموم مردم ایجاد مشکل خواهد کرد.

وی افزود: امروز در سطح شهرستان رشت 211 واکسیناسیون فعال می‌باشد،از این تعداد 185مرکز روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
امام‌پناهی خاطرنشان کرد: آمار مربوط به واکسیناسیون نوجوانان بین 12 تا 18 سال در تزریق دوز اول 59 هزار و 827 نفر معادل 86 درصد و در تزریق دوز دوم 51 هزار و 197 نفر معادل 73 درصد در سطح شهرستان می‌باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت:از زمان آغاز اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون توسط شبکه بهداشت شهرستان تا امروز تعداد یک میلیون و 500 هزار واکسن تزریقی در شهرستان رشت که از این تعداد 600 هزار دوز واکسن با همت بسیج و سپاه تزریق شده است که حکایت از حضور جهادی و همیشگی این عزیزان در میدان خدمت به مردم دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در حاشیه شهر و روستا از اتوبوس‌های سیار واکسیناسیون، ضرورت دارد تعداد اتوبوس‌های موجود در راستای لکه گیری واکسیناسیون افزایش پیدا کند.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت بیان کرد:در هفته گذشته تعداد 981 واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد 14 اخطار و تعداد 7 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.

نظر شما:

security code