رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۱۳۳ هزار نفر در گیلان دز اول واکسن کرونا را تزریق نکرده اند


۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۱۶:۴۲ | کد خبر: ۱۷۷۰۶ چاپ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: تاکنون نزدیک ۱۳۳ هزار نفر در استان هنوز دز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده اند که ضروریست با آموزش‌های لازم و کمک رسانه‌ها برای قانع شدن این تعداد به تزریق واکسن اقدام شود

۱۳۳ هزار نفر در گیلان دز اول واکسن کرونا را تزریق نکرده اند
کلانشهر- ارسلان سالاری روز شنبه در جلسه ستاد کرونا استان گیلان در استانداری با اشاره به مطالعات انجام شده در افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در چند بیمارستان افزود: از ۲۵۲ بیمار بستری، ۱۱۴ نفر واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، ۱۰۹ نفر هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند و ۱۴ نفر نوبت سوم واکسن به آنها تزریق شده بود.

وی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و کاهش شدت بیماری اظهار داشت: البته حتی با تزریق واکسن کرونا باید پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا جدی گرفته شود.

دکتر سالاری بیان داشت: با توجه به سویه جدید کرونا با عنوان اومیکرون تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید می شود بنابراین دریافت کنندگان هر ۲ دز «که سه ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته» به پایگاه های واکسیناسیون برای دریافت دز سوم مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به فعالیت نزدیک به هزار و ۶۸ پایگاه واکسیناسیون برای تزریق واکسن در استان، اضافه کرد: یک هزار تیم واکسیناتور برای این کار فعال هستند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر نزدیک ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شامل ۹۴ درصد از جامعه هدف دز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر معادل ۸۵.۴ درصد دز دوم واکسن کرونا را در گیلان دریافت کرده اند و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در این استان به حدود ۲۲۶ هزار نفر رسیده است.

دکتر سالاری با بیان اینکه هم اکنون نزدیک ۱۳۳ هزار نفر در استان گیلان دز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، اضافه کرد: ضروریست تا با آموزش های لازم و کمک رسانه ها برای قانع شدن این تعداد برای تزریق واکسن اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان تزریق دز سوم واکسن کرونا را بسیار مهم دانست و یادآور شد: اولویت کشور تزریق دز سوم واکسن است بنابراین فرمانداران در شهرستان های مختلف استان به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به ورود سویه جدید اومیکرون در کشور و سرعت انتشار آن اظهار داشت: این سویه در کمتر از ۲ تا سه روز می تواند ۲ برابر شود بنابراین با توجه به سرعت بالای انتشار آن باید پروتکل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون جدی گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم اکنون  ۱۵۹بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ مورد جدید مبتلا به کرونا بستری و ۴۰ نفر ترخیص شده اند.

بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، تالش، رودسر و آستارا در نقشه جدید کرونایی استان گیلان در رنگ‌بندی آبی قرار دارند و تنها شهرستان رودبار زرد است.

گیلان با ٢ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.