خسارت ۸۰ میلیارد تومانی باد گرم در گیلان


۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۳:۵۱ | کد خبر: ۱۷۷۵۸ چاپ

معاون عمرانی استاندار گیلان برآورد اولیه خسارت وزش باد گرم در کل استان را بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: این خسارات هم در بخش زیرساخت ها بوده و هم به منازل مسکونی و واحدهای صنفی و گلخانه ها و واحدهای پرورش دام و طیور خسارت وارد شده است.

خسارت ۸۰ میلیارد تومانی باد گرم در گیلان

کلانشهر: عباس صابر، با اشاره به خسارات ناشی از وزش شدید باد در گیلان، اظهار کرد: هفت گذشته طبق اعلام سازمان هواشناسی با پدیده باد گرم مواجه بودیم که بیشترین درگیری در شهرستان های غرب استان بود.

 

وی با بیان اینکه از شهرستان آستارا تا بخشی ار شرق گیلان از جمله شهرستان های لاهیجان و سیاهکل درگیر باد گرم شدید بودند، تصریح کرد: بیشترین خسارات را در شهرستان های تالش و ماسال داشتیم که به واسطه سرعت زیادتر و ماندگاری بیشتر باد گرم در این مناطق بود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، برآورد اولیه خسارت وزش باد گرم در کل استان را بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: در بخش زیرساخت ها، منازل مسکونی و واحدهای صنفی و گلخانه ها و واحدهای پرورش دام و طیور خسارت وارد شده است.

 

صابر، با بیان اینکه کارشناسان حوزه مدیریت بحران در حال نهایی کردن حجم خسارات وارده در حوزه های مختلف هستند، گفت: براساس قانون مدیریت بحران، دولت جنبه حمایتی و پرداخت بخشی از خسارت‌ها را برعهده دارد و خسارت‌ها پس از جمع بندی به وزارت کشور اعلام و از محل مواد ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران، کمک‌ها در این بخش انجام می‌شود.

 

وی از مردم خواست پوشش های بیمه ای حوادث طبیعی را جدی بگیرند و یادآور شد: ۳۳ مورد بلای طبیعی در کشورمان رخ می‌دهد که از این میزان حدود هفت مورد در گیلان وجود دارد و تمامی دستگاه‌های مرتبط نیز در راستای پیشگیری از خسارت‌های بالا فعالیت می‌کنند و بیمه ها بخشی از خسارت مردم را پوشش می دهند.