احتراق گاز پیک نیک در محیط بسته می‌تواند منجر به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و در نهایت مرگ شود

روشن کردن گازپیک نیکی در خودروی نیسان دو جوان تالشی را به کام مرگ فرستاد
کلانشهر- رئیس اورژانس گیلان گفت:دو جوان ۳۰ ساله در منطقه حویق شهرستان تالش به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باختند.

پیمان اسدی با اشاره به گزارش حادثه مسمومیت با مونوکسید کربن طی تماس با واحد ارتباطات اورژانس گیلان، اظهار کرد: این حادثه در منطقه حویق شهرستان تالش رخ داده است.

وی با بیان اینکه بعد از دریافت گزارش سریعاً یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد،افزود: دو مرد حدوداً ۳۰ ساله در یک دستگاه خودروی نیسان دچار کاهش هوشیاری شده و توسط رهگذران این خبر به اطلاع اورژانس رسید.

رئیس اورژانس گیلان با اشاره به حضور کارشناسان اورژانس و بررسی علائم حیاتی هر دو مصدوم، گفت: متأسفانه هر دو نفر فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده و ساعت‌ها از مرگ آنها گذشته بود که اجساد تحویل عوامل انتظامی شدند.

وی با بیان اینکه یک گاز پیک نیکی در نیسان مشاهده شد، افزود: احتراق گاز پیک نیک در محیط بسته می‌تواند منجر به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و در نهایت مرگ شود.

اسدی با اشاره به اینکه شهروندان باید نکات ایمنی برای پیشگیری از مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن را رعایت کنند، ادامه داد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، استفاده از بخاری‌های دودکش دار در محیط بسته، تهویه هوا در صورت استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری و شومینه، نصب نکردن آبگرمکن در حمام و استفاده نکردن از شعله‌های اجاق گاز آشپزخانه برای گرم کردن خانه از جمله این موارد است.

*عکس تزئینی است