رئیس شورای شهر رشت در مورد افزایش قیمت نان و کرایه تاکسی در رشت هم گفت:این قیمت‌ها باید رُند باشد چون وقتی صاحب نانوایی و راننده تاکسی پول خُرد ندارد،حق مردم ضایع می‌شود

جلسه شورا با استاندار ربطی به طرح سوال از شهردار نداشت/شهردار شنبه به سوالات شورا جواب می دهد
اختصاصی کلانشهر- رئیس شورای شهر رشت گفت: جلسه اعضای شورا با استاندار ربطی به موضوع طرح سوال از شهردار نداشت و رسانه‌های مرتبط به شهردار اخبار را صحیح منعکس کنند.

محمدحسین کارگرنیا عصر امروز چهارشنبه 14 دی ماه 1400 در بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت گفت:در دیداری که با استاندار گیلان داشتیم برخی از رسانه‌ها به اشتباه این جلسه را مربوط به طرح سوال شهردار ربط دادند که این موضوع اصلاً مطرح نبود.

وی افزود: از تیم رسانه‌ای مرتبط به شهردار می‌خواهیم که به این گونه موارد دامن نزنند. کارگرنیا ادامه داد:شهردار باید به دور از حاشیه تلاش کند و کارنامه موفقی را از خود به جا بگذارد.

استاندار هم بر حق شورا تاکید کرد

وی افزود: تذکر به شهرداری حق شورا است و استاندار هم تأکید داشت شورای شهر با استفاده ابزاری که دارد به بهترین نحو به خدمت بپردازد.

کارگرنیا در ادامه خاطرنشان کرد:در ممیزی املاک شهر رشت هیچ اقدامی از سوی شهردار انجام نشده است و این امر به ضرر مردم است.

او تصریح کرد:در تفکیک زباله شهر رشت نیز مشکلات وجود دارد؛ ۵۵ کانکس در ۵۵ نقطه شهر باید کار را شروع می‌کردند که فقط یک کانکس ایجاد کرده‌اند.سوال ما این است که علت این مماشات چیست؟


قیمت نان و کرایه تاکسی باید رُند باشد

رئیس شورای شهر رشت در مورد افزایش قیمت نان و کرایه تاکسی در رشت هم گفت: این قیمت‌ها باید رُند باشد چون وقتی صاحب نانوایی و راننده تاکسی پول خُرد ندارد،حق مردم ضایع می‌شود.

وی گفت: نان بربری را وقتی ۱۳۰۰ تومان تعیین می‌کنیم اگر دو عدد نان بخریم می‌شود ۲۶۰۰ تومان و اگر به نانوا ۲۵۰۰ تومان پول بدهیم نانوا معترض می‌شود به صد تومنی که پول خُردش نیست تا پرداخت شود. اما اگر پول مردم نزد نانوا بماند صاحب نانوایی از مردم نمی‌خواهد که فردا برای پس گرفتن پول مراجعه کنند.


بودجه رشت اضافه نشود،اوضاع تغییر نمی‌کند

حسین رضویان عضو دیگر شورای شهر رشت هم گفت: اخباری که از طرح سوال شهردار منعکس شد حاکی از تنش در مدیریت شهری بود.

او افزود: ما دنبال ثبات مدیریت شهری هستیم و نباید اجازه دهیم که رشت از جایگاه سرآمد در کشور فاصله بگیرد.

رضویان ادامه داد: تا وقتی بودجه عملیاتی شهر به ۲۵۰۰ میلیارد تومان نرسد شهر اوضاع بهتری پیدا نخواهد کرد.

اعضای شورای شهر در ادامه جلسه با افزایش نرخ کرایه تاکسی موافقت کردند. (مشروح خبر را اینجا بخوانید)

همچنین جلسه پاسخگویی شهردار رشت به سوالاتی که اعضای شورای شهر هفته گذشته از او مطرح کرده بودند (اینجا بخوانید) روز شنبه ساعت 15 تعیین شد.

گفتنی است که از ساعت 18 امروز چهارشنبه هم اعضای شورا با امیرحسین علوی شهردار رشت جلسه غیرعلنی تشکیل دادند.