در جلسه نقد عملکرد 73 روزه ی شهردار چه گذشت

احتمال استیضاح شهردار رشت ضعیف شد


۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۹:۲۷ | کد خبر: ۱۸۰۴۹ چاپ

شهردار رشت گفت:سعی کردیم حقوق پرسنل شهرداری رشت را به موقع پرداخت کنیم و حرف‌هایی که در مورد حذف اضافه کاری‌ها‌ زده می‌شود واقعیت ندارد. او توضیح داد این امکان وجود دارد که شاید پرداخت‌های قبلی به برخی افراد محل اشکال بود

احتمال استیضاح شهردار رشت ضعیف شد
اختصاصی کلانشهردر حالی که ‌امیرحسین علوی از 5 آبان ماه 1400 به عنوان شهردار رشت کار خود را آغاز کرده است شورای شهر رشت با طرح سوال از او، امروز شنونده پاسخ‌هایش بود. ساعتی بعد 5عضو شورا اعلام کردند علوی توانست با پاسخ‌هایش آن‌ها را قانع کند؛ این روند یعنی آنکه خطر استیضاح فعلا از سر‌امیرحسین علوی گذشته است.

به گزارش کلانشهر، بیست ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت امروز شنبه 18 دی ماه به صورت فوق‌العاده جهت پاسخ شهردار رشت به سوالات (اینجا بخوانید) اعضای شورای شهر رشت برگزار شد.

رئیس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه گفت: امروز شهردار رشت علاوه بر اینکه جوابیه مکتوبی به شورا فرستادند خود نیز در جلسه برای پاسخ به سؤالات اعضا حاضر شدند.

محمد حسین واثق کارگرنیا افزود: طرح سؤال از شهردار به معنای استیضاح نیست اما اگر اعضای شورای شهر رشت از جواب‌های شهردار، قانع‌کننده نشدند، شورا می‌تواند از فرصت استیضاح استفاده کند.

کارگرنیا ادامه داد: هیچ تعللی در خدمت‌رسانی به مردم و شهر از سوی شورای دوره ششم رشت پذیرفته نیست.

در ادامه جلسه‌ امیرحسین علوی شهردار رشت برای پاسخ به سؤالات شورا پشت تریبون قرار گرفت و گفت: اعضای شورا نسبت به بحران احتمالی بارش برف و مشکلات لجستیکی مدیریت بحران طرح سؤال کرده بودند که باید بگویم اکثر وسایل مربوط به این کار تعمیر شده، مگر مواردی که قابل تعمیر نیست.

وی افزود: سعی کردیم حقوق پرسنل شهرداری رشت را به موقع پرداخت کنیم و حرف‌هایی که در مورد حذف اضافه کاری‌ها‌ زده می‌شود واقعیت ندارد. او توضیح داد این امکان وجود دارد که شاید پرداخت‌های قبلی به برخی افراد محل اشکال بود.

شهردار رشت نشان کرد: تصویب افزایش ارزش منطقه‌ای کار بزرگی بود که از سوی شورا انجام شد و این اجرا با عدالت انجام خواهد شد.

وی افزود: آسفالت کوچه و خیابان‌های رشت بهتر از گذشته در حال انجام است.

شهردار رشت تصریح کرد: مرمت دو ساختمان تاریخی رشت هم به زودی انجام می‌شود و فاز‌های دیگر رصدخانه کوشیار، پارک مشکات و پارک ژاپنی هم به زودی افتتاح می‌شود.

علوی افزود: هرچند ۹۹ درصد سؤالات مطرح شده از سوی شورای شهر رشت به دوره‌ی کوتاه حضور بنده مربوط نیست اما از سؤالاتی که مطرح شد تشکر می‌کنم چون تب و تاب خوبی در شهرداری ایجاد شد.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: در سطح شهر رشت علیرغم آسفالت و لکه‌گیری‌هایی که در حال انجام است هنوز خیلی مشکل وجود دارد.

علوی افزود: برای حل مشکلات پل‌های عابر پیاده و ممیزی املاک شهرداری رشت نیز اقدامات مؤثری در حال انجام است.

شهردار رشت گفت: در خصوص رفع ترافیک در برخی از خیابان‌ها به دلیل استقرار مشاغل پرترافیک هم گفت: راه حل ما معرفی این مشاغل به ماده ۱۰۰ است و اگر اعضای شورا پیشنهاد دیگری دارند به ما اعلام کنند.

علوی در مورد انتصابات در شهرداری رشت هم گفت: هر مدیری یک نگاه کارشناسانه‌ای دارد به همین دلیل سعی کردم کار درست را به بهترین شکل انجام دهم.

او تصریح کرد: از بدنه شهرداری مدیرانی را براساس تخصص و سلامت چینش کرد و نیتم بی‌توجهی به پیشنهادات برخی از اعضای شورا نبود.

شهردار رشت گفت: من از طرح سؤال نه تنها ناراحت نمی‌شوم بلکه خوشحال هم هستم. اما تفکر تیمی موجب خواهد شد که کار‌ها درست‌تر و سریعتر پیش برود.

 در پایان اظهارات شهردار رشت، اعضای شورا نظر خود را درباره‌ی پاسخ‌های ‌امیرحسین علوی اعلام کردند. از مجموع 11 عضو شورا 6 عضو در رای‌گیری مخفی اظهار داشتند که از پاسخ‌های علوی راضی نشدند اما 5 عضو هم توضیحات علوی را رضایت بخش دانستند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد از آنجایی که استیضاح شهردار به اکثریتی نسبی نیاز دارد تا اطلاع ثانوی خبری از استیضاح علوی نباشد.