شهروندان وقتی به یاد خودروسازی داخلی میافتند که هنوز در اصول اولیه ایمنی تولید خودرو باقی ماندهاند و ایربگ (کیسه هوا) ترمز کاسهای یا دیسکی، سنسور و حتی زه و پلاستیک روکش اتومبیل را به عنوان آپشن به خریدار بدون حق انتخاب با چند برابر ارزش خودرو میفروشند به جای غبطه، حسرت و افسوس بی پایان نصیبشان میشود
گفتیم خشنودی عمومی در جهان، چون اکثر مصرفکنندگان جهانی میدانند که با گذشت زمان کمی آنها میتوانند در خودروهای خریداری شده خود از این قبیل ویژگیها بهره ببرند چون در خودروسازی روز دنیا دیگر موضوع اصلی امنیت خودرو و سرنشینان اتومبیل نیست. به این دلیل که کارخانههای خودروسازی جهان با ساخت خودروهای با استاندارد بالا هنگام تصادفهای شدید هم جان سرنشینان را از مرگ حفظ میکنند.
در ایران اما مشاهده این قبیل پیشرفتها که در راستای رفاه هر چه بیشتر خریداران خودروها است باعث حسرت بیپایان برای خریداران خودروهای داخلی است.
شهروندان وقتی به یاد خودروسازی داخلی میافتند که هنوز در اصول اولیه ایمنی تولید خودرو باقی ماندهاند و ایربگ (کیسه هوا) ترمز کاسهای یا دیسکی، سنسور و حتی زه و پلاستیک روکش اتومبیل را به عنوان آپشن به خریدار بدون حق انتخاب با چند برابر ارزش خودرو میفروشند به جای غبطه، حسرت و افسوس بی پایان نصیبشان میشود.
تراژدی ماجرا اینجاست که گاهی برای خرید اتومبیلهایی که خریدار میداند با یک تصادف ممکن است تا کابین مسافر جمع شود و تمام سرنشینان جان خود را از دست بدهند، علاوه بر آنکه باید چند برابر قیمت ارزش خودرو وجه پرداخت کند که باید ماهها قبل این پول را پرداخت کرده و در صف انتظار چند ماهه و حتی بیشتر از یک سال منتظر دریافت ارابهی احتمالی مرگش باشد.
بخش کمدی ماجرا هم افزایش قیمت همین خودروها حتی بعد از سواری طولانی مدت چند ساله است. موضوعی که در کمتر جایی از جهان به جز اقتصاد آشفتهی ایران میتوان مانندش را پیدا کرد.
نظر شما:
تصادف خودروی ۲۰۷ و محبوس شدن راننده ۲۴ ساله در جاده ماسال
تصادفهای ایام نوروز جانِ ۶۹۸ ایرانی را گرفت/ ۱۸ هزار و ۴۷۹ مجروح روی دست خانوادهها
مرگ یکی از کارکنان اداره راه بر اثر تصادف در رضوانشهر
حذف کامل کروکی های کاغذی تا پایان خرداد ماه
در تعطیلات نوروز ۱۲ نفر در جاده های گیلان جان خود را از دست دادند
پایان طرح نوروزی پلیس در جادهها/ ۸۱۳ کشته و ۲۱ هزار مصدوم