احمدی نماینده رشت در مجلس خبر داد؛

طرح مجلس برای جلوگیری از فروش زمین های روستایی به غیرروستائیان


۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۱۴:۳۲ | کد خبر: ۱۸۰۶۸ چاپ

تغییر کاربری در گیلان به یک معضل بزرگ تبدیل شده به طوری که برخی از سرمایه‌گذاران چندین هکتار اراضی را گرفته و با محصور کردن آن امتیاز آب، برق گاز را دریافت می‌کنند ولی بنیاد مسکن با ساخت یک منزل توسط یک کشاورز برای ساخت مسکن در اراضی خود مخالفت می‌کند

طرح مجلس برای جلوگیری از فروش زمین های روستایی به غیرروستائیان
کلانشهر- عضو مجمع نمایندگان گیلان از برنامه مجلس در خصوص جلوگیری از فروش اراضی روستایی به غیر روستایی خبر داد و گفت:متأسفانه در سالیان گذشته فروش اراضی به غیر روستائیان با معضل مواجه شده لذا در تلاشیم با تصویب طرحی در مجلس از فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان جلوگیری شود‌.

به گزارش فارس، محمدرضا احمدی در حاشیه همایش بررسی مشکلات طرح هادی روستایی بخش سنگر و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید مسوولان به دغدغه مردم در تمامی حوزه‌ها پاسخی روشن دهند، اظهار کرد: همواره یکی از دغدغه‌های مردم در شهرستان‌های گیلان مسئله طرح هادی و بنیاد مسکن است لذا باید مسوولان متولی در بین مردم حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به دوگانگی موجود در بنیاد مسکن در خصوص تغییر کاربری اراضی گفت:تغییر کاربری در گیلان به یک معضل بزرگ تبدیل شده به طوری که برخی از سرمایه‌گذاران چندین هکتار اراضی را گرفته و با محصور کردن آن امتیاز آب، برق گاز را دریافت می‌کنند ولی بنیاد مسکن با ساخت یک منزل توسط یک کشاورز برای ساخت مسکن در اراضی خود مخالفت می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکلات مسکن در گیلان بیان کرد: باید برای ساخت منزل مسکونی توسط کشاورز در اراضی خود مجوزهای لازم داده شود چون در این صورت از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری می‌شود.

احمدی از برنامه مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از فروش اراضی روستایی به غیر روستایی خبر داد و افزود: متأسفانه در سالیان گذشته فروش اراضی به غیر روستائیان با معضل مواجه شده است لذا در تلاشیم با تصویب طرحی در مجلس از فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان جلوگیری شود‌.

وی با انتقاد از برداشت بی‌رویه از رودخانه‌های گیلان تصریح کرد: حریم رودخانه باید حفظ و از برداشت بی‌رویه در آن جلوگیری شود ولی در سالهای اخیر به دلیل ضعف مدیریتی، برداشت بی رویه از رودخانه منجر به از بین رفتن حریم شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی سنگر هم گفت: با بررسی‌های به عمل آمده راه‌های سنگر به نسبت دیگر نقاط گیلان دارای وضعیت بدی داشته و حتی فاقد شن‌ریزی مناسب است.

نظر شما:

security code