خانواده کودکان ایلامی که روز پنج شنبه در اثر برخورد با مین در مرز مهران مجروح شده بودند از عدم رسیدگی‌های مناسب درمانی در بیمارستان امام خمینی شهر ایلام ابراز نارضایتی می‌کنند

حال وخیم کودکان مجروح شده با مین و عدم رسیدگی به آن ها/ پزشک و بیمارستان بچه های درگیر عفونت چشم و گوش را به «سیاه چادر» فرستادند
کلانشهر- پنج شنبه ۱۶ دی ماه سالجاری  ۴ کودک و نوجوان ایلامی که از عشایر منطقه شهرستان مرزی مهران بودند بر اثر انفجار مین زخمی شدند.

امروز از حادثه تلخ حدود ۳ روز می‌گذرد و ۲ نفر از مجروحین آن بدلیل عدم رسیدگی های پزشکی در زیر سیاه چادری در مرز مهران به سر می برند.

دایی یکی از مجروحین این دو کودک با ابراز گله مندی از عدم رسیدگی های درمانی به این دو نوجوان به خبرنگار ایلنا در ایلام گفت: پس از وقوع حادثه‌ای که برای این دو کودک ۶ و ۱۲ ساله افتاد آنها را به بیمارستان امام حسین شهر مهران اعزام کردند.

 عبدالله مراد خانی  افزود: بعد از ویزیت توسط پزشک بیمارستان مهران آنها را به بیمارستان امام خمینی شهر ایلام اعزام کردند و در آنجا توسط کادر درمان مورد معالجه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در بیمارستان امام خمینی ایلام، پانسمان‌های این دو کودک را عوض کردند و گفتند که اینجا چشم پزشک نداریم و باید آنها را به مطب خصوصی ببرید.

وی تصریح کرد: مجروحین را با همان شرایط وخیمی که داشتند به خانه( سیاه چادر) در مهران بردند.

وی اظهار داشت: همان شبی که از ایلام برگشتند بدلیل جراحات فروان و عفونت غیر قابل کنترل چشم و گوش و...مجدا آنها را به بیمارستان مهران منتقل کردند و پس از ۴ ساعت معطلی رسیدگی مناسبی از سوی کادر درمان صورت نگرفت. به مسئولین بیمارستان مهران مراتب نارضایتی و عدم رسیدگی به احوال این حادثه دیدگان را اطلاع دادم که در جوابم گفتند ما هیچ کاری نمی‌توانیم برای شان انجام بدهیم فقط پانسمان‌هایشان را عوض می‌کنیم.

وی تاکید کرد: از ناچاری و بدلیل عدم رسیدگی‌های پزشکی در بیمارستان امام خمینی شهر ایلام و شهر مهران با داروی‌های سنتی زخم های کودکان را مداوای مقطعی می‌کنیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی شهر ایلام در این باره گفت: بستری دست ما نیست باید پزشک متخصص نظر بدهد.

هدایت حیدری زاده افزود: گاهی شرایطی وجود دارد که یک بیماری به بستری نیاز ندارد و این را پزشک متخصص تشخیص می‌دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که این افراد زخمی شده اند و با شرایطی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که شدت مجروحیت آنها در اثر برخورد با مین کاملا مشهود و اوضاع خوبی نداشته‌اند و بیمارستان امام به آنها گفته است به مطب خصوصی مراجعه کنید، گفت: چنین چیزی دور از ذهن است؟ اجازه بدهید این موضوع را بررسی کنیم. 

مدیر بیمارستان امام خمینی ایلام نیز در این باره گفت: روز شانزدهم دی ماه ۱۴۰۰ دو نفر از مجروحین بنام عرفان و ذوالفقار فرضی به بیمارستان امام شهر ایلام اعزام شدند که ذوالفقار فرضی بدلیل شدت جراحات و قطع عضو به تهران اعزام شد.

 

وی افزود: یک روز بعد از این حادثه در تاریخ ۱۷ دی ماه ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه دو نفر دیکر از مجروحین (سالار و ذوالفقار مرادخانی) به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی اظهار داشت: این دو مجروح پس از ویزیت توسط چشم پزشک و طب اورژانس با دستور دارویی از بیمارستان ترخیص می‌شوند.

اصحابی ادامه داد: عصر امروز ۱۹ دی ماه این دو مجروح (سالار و ذوالفقار مرادخانی) به بیمارستان امام مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بیماران مجددا توسط پزشک ویزیت شده‌اند و چون به جراحی قرنیه تحت سونوگرافی نیاز دارند و فقط در تهران امکان پذیر است از طریق ستاد هدایت، آماده اعزام به تهران هستند.

اصحابی در پاسخ به این سئوال که چرا روز جمعه این اقدامات را برای مجروحین انجام نداده‌اید؟ گفت: روز جمعه علائم نداشته‌اند.

عموی این مجروحین در واکنش به اظهارات مدیر بیمارستان امام که گفته بود مجروحین خودشان به بیمارستان امام مراجعه کرده‌اند، گفت: روز جمعه با آمبولانس بیمارستان مهران به ایلام اعزام شدند.

علی محمدمرادخانی افزود: ضمن اعلام نارضایتی شدید از عملکرد بیمارستان امام شهر ایلام و اینکه چرا این مجروحین را به تهران اعزام نکردند خواستار رسیدگی به این وضعیت شد.

وی ادامه داد: این دو بچه ۲ روز است که با بدترین حالت و وضعیت ممکن در منزل( سیاه چادر) درد را تحمل می‌کنند و با گذشت ۴۸ ساعت از آن موضوع، تازه الان می‌گویند باید به تهران اعزام شوند.

نظر شما:

security code