وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی درباره آخرین شرایط پرسپولیس و استقلال برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا ارئه کرد.

توضیحات وزیر ورزش درباره آخرین شرایط پرسپولیس و استقلال برای بازگشت به آسیا
کلانشهر- حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از پایان جلسه با کمیسیون فرهنگی مجلس اسلامی درباره آخرین شرایط حذف و بازگشت پرسپولیس و استقلال به لیگ قهرمانان آسیا، (اینجا بخوانید) اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید: 

*ضمن تشکر ویژه‌ از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که مانند گذشته دغدغه‌مند مطالب را مطرح کردند و بنده را مورد مشورت قرار دارند. تمرکز بحث اصلی درباره استقلال و پرسپولیس بود که ترک فعل‌های انجام شده را نام بردند و ما باید مشکلات را حل کنیم.

*۵ روز دیگر از فرصت ۱۰ روزه AFC را پیش رو داریم؛ پاسخ‌های خود را آماده ارسال کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم از فرصت باقیمانده نهایت استفاده را ببریم.

*همچنان این سوال برای ما مطرح است که اگر فدراسیون مجوزی از‌ AFC دارد که پیگیری این موضع باشد چرا از داخل اینگونه اعلام شد و در حالی که در استیناف ۴ ماه مهلت داده می‌شود، اما گفته می‌شود به خاطر راستی آزمایی مدارک را مجدداً ارسال کنید. اگر رابط ما فدراسیون فوتبال است باید پاسخگو باشند.

*یک سری تکالیف از سال ۲۰۱۶ باقیمانده بود که به ما‌ه‌های آینده حواله دادیم و محیط بین‌الملل را جدی نگرفتیم.

*همکاران ما در دولت زحمت کشیدند؛ مالیکت مشترک را رفع کردند و از اواخر بهمن ماه به AFC تضمین دادیم فرایند خصوصی سازی و وورد به بورس انجام خواهد شد که واقف به مقدمات آن هستیم.

*تمام تلاشمان را کردیم این دو تیم حفظ شوند و از فرصت باقیمانده نهایت استفاده را خواهیم کرد و ثابت می‌کنیم در این مدت کوتاه، کم کاری نکردیم.

*مهلت ۳ ماهه ما دی ماه تمام می‌شود؛ این مهلت را چه کسی داد استیناف، استیناف هم زیرمجموعه فدراسیون فوتبال و فدراسیون هم زیرمجموعه‌ AFC و فیفاست. با جدیت پیگیر این موضوع و اتفاقات رخ داده هستیم تا روشن شود در این مدت چه اتفاقاتی رخ داد که به یک باره مهلت ۳ ماهه تمام و بحث راستی آزمایی مطرح شد.