‏ کتاب آفتاب پس ِالبرز منتشر شد

روایتی تازه از زندگی و زمانه مجتهدی گیلانی؛مردی که نظام آموزشی ایران را متحول کرد


۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۱۲:۵۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۷ چاپ

دکتر محمدعلی مجتهدی گیلانی متولد 1287 لاهیجان بود که با گذشت چند سال بدل به یکی از نمادهای آموزش موثر و علمی در ایران شده است.

روایتی تازه از زندگی و زمانه مجتهدی گیلانی؛مردی که نظام آموزشی ایران را متحول کرد
اختصاصی کلانشهر- کتاب آفتاب پس ِالبرز که روایتی تازه از زندگی و زمانه دکتر محمدعلی مجتهدی گیلانی است منتشر شد.

کتاب آفتاب پس ِالبرز به کوشش نیما فرید مجتهدی و هادی میرزانژاد موحد با همکاری امیر فرید مجتهدی و رضا مویدی

توسط نشر فرهنگ ایلیا با قیمت 120هزار تومان منتشر شده است.

مولفان گفته اند که برای انتشار این کتاب بنیاد دکتر محمدعلی مجتهدی هم یاری رسان شان بوده و کتاب اتوبیوگرافی خالص و بدون دستکاری، شفاف و صریح همچون خود مجتهدی با آرشیوی از مستندات و عکس‌های کمتر دیده شده از اوست.

دکتر محمدعلی مجتهدی گیلانی متولد 1287 لاهیجان بود که با گذشت چند سال بدل به یکی از نمادهای آموزش موثر و علمی در ایران شده است. او  طی زندگی کاری خود سمت‌هایی از جمله عضو هیات علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران، ریاست دانشگاه شیراز، ریاست دانشگاه پلی‌تکنیک (امیرکبیر) رئیس دبیرستان مشهور و صاحب سبک در آموزش البرز و... را به‌عهده داشت. دکتر مجتهدی در سال ۱۳۵۷ از ایران خارج شد و نزدیک به دو دهه باقی‌مانده عمر خود را در غربت گذراند و۱۳۷۶ در نیس فرانسه درگذشت.

این کتاب که در چهار فصل تدوین شده تلفیقی از مطالب منتشر شده و محتواها و مستندات تازه‌یاب درباره زندگی شخصی و فعالیت‌های علمی و مدیریتی این چهره‌ی ماندگار فرهنگ و آموزش ایران است.

علاقه مندان می‌توانند این کتاب را از کتابفروشی‌ها تهیه کنند  و همچنین با شماره ۰۱۳ - ۳۳۳۴۴۷۳۲ – ۳۳ نشر فرهنگ ایلیا در رشت تماس بگیرند.