مدیرکل مدیریت بحران گیلان عنوان کرد؛

پشتیبانی ۵۰۰۰ تراکتور از راهداران در عملیات برفروبی/ قطعی آب، برق و گاز نداریم


۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۱:۵۲ | کد خبر: ۱۸۲۳۱ چاپ

ماسوله و رودبار دارای بیشترین ارتفاع برف هستند؛ ارتفاع برف در محور اسالم - خلخال به حدود ۸۰ سانت و در محور سیاهکل - دیلمان به ۶۰ سانت رسیده است

پشتیبانی ۵۰۰۰ تراکتور از راهداران در عملیات برفروبی/ قطعی آب، برق و گاز نداریم
کلانشهر- مدیرکل مدیریت بحران گیلان، وی از پای کار بودن ۵۰۰۰ دستگاه تراکتور و ۷۵ شرکت پیمانکار بخش خصوصی جهت پشتبانی راهداران، تاکید کرد: همه دستگاه ها در کنار راهداری هستند تا راه های باز نگه داشته شود.

امیر مرادی، با اشاره به بارش شدید برف در استان گیلان از صبح روز گذشته تاکنون، اظهار کرد: الگوی بارش برف دلتا بوده و علاوه بر ارتفاعات، مناطق جلگه ای نیز درگیر بارش برف هستند.

وی با بیان اینکه ماسوله و رودبار دارای بیشترین ارتفاع برف هستند، افزود: ارتفاع برف در محور اسالم - خلخال نیز به حدود ۸۰ سانت و در محور سیاهکل - دیلمان به ۶۰ سانت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به بارش شدید برف در محورهای رشت - لوشان، زیاز - شوک، رودسر - لات محله، بلوردکان - خصیب دشت، شوک - ملکوت، ماسال - گیلوان، فومن - ماسوله و حشمت آباد - قوشه لانه، تصریح کرد: شاهد بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی شهرستان رودبار هستیم.

مرادی، از بارش خفیف برف در محورهای مواصلاتی شهرستان های رشت، لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، ماسال و شفت خبر داد و بیان کرد: ارتفاع برف در گردنه الماس به ۸۰ سانت، در گردنه حیران به ۳۰ سانت و در گردنه کوهین به ۱۰ سانت رسیده است.

وی ارتفاع برف در جلگه را بین پنج تا ۳۰ سانت دانست و اضافه کرد: با بسیج همه امکانات و تجهیزات و نیروها، کلیه راه های اصلی استان گیلان باز و تردد در جریان است؛ همچنین عوامل راهداری در حال بازگشایی راه های روستایی در سه شهرستان لاهیجان، رودسر و آستارا هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از گزارش چند مورد قطعی برق خبر داد و گفت: قطعی ها برطرف شده و در حال حاضر هیچگونه قطعی آب، برق و گاز نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بارش برف هستیم در سطح استان هستیم، عنوان کرد: آماده بارش چنین برفی بودیم و اطلاع رسانی های لازم از چند روز قبل انجام شده بود لذا برای نخستین بار در مدیریت بحران سامانه اطلاع رسانی آنلاین را به نشانی «bohran.gilan.ir» فعال کردیم و کلیه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان اقدام به بارگذاری اطلاعات خواهند کرد.

مرادی، از پای کار بودن ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در سطح استان، متذکر شد: برنامه مدیریت بحران برف را طی یک سال گذشته تدوین کردیم و طبق این برنامه راهداران مسئولیت باز نگه داشتن محورهای اصلی و فرعی را دارند و کلیه شهرداری های استان مجهز به تیغه برفروب شدند؛ شهرداری رشت نیز ۲۰ تیغه برفروب را به ناوگان خود افزوده و شاهد نظم خوبی در مدیریت برف هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به فعالیت ۳۵۰ دستگاه سبک برای پشتیبانی، تصریح کرد: تیم های پشتیبان به دهیاران کمک می کنند تا راه‌های روستایی را باز نگه دارند. همچنین کلیه دهیاری ها مجهز به تیغه برفروب هستند و آموزش های لازم را برای مدیریت بحران برف دیدند.

وی از پای کار بودن ۵۰۰۰ دستگاه تراکتور و ۷۵ شرکت پیمانکار بخش خصوصی جهت پشتبانی راهداران، تاکید کرد: همه دستگاه ها در کنار راهداری هستند تا راه های باز نگه داشته شود.

مرادی، همچنین از مانیتورینگ مدیریت بحران در محورها جهت رفع سریع مشکلات خبر داد و گفت: رانندگان برای تردد در محورهای اصلی و فرعی و حتی داخل شهر حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

نظر شما:

security code