بر اساس روال گذشته سوابق و پاداش پایان خدمت کارمندان بر اساس دو سال محاسبه و سن بازنشستگی هم مانند گذشته برای لیسانس 30 سال و برای فوق لیسانس 35 سال خواهد بود

افزایش سن بازنشستگی منتفی شد/خرید خدمت سربازی مشمولان خارج نهایی نیست
کلانشهر- عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از مخالفت این کمیسیون با افزایش دو ساله سن بازنشستگی و محاسبه درآمد برای اساس 3سال پایان اشتغال خبر داد.

سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401،گفت:بر اساس بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی، از ابتدای سال آینده سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی، ۲ سال افزایش می‌یابد که این موضوع نارضایتی کارمندان و از سویی افزایش بیکاری در جامعه را در پی داشت و در طول تاریخ سابقه نداشته است که در بودجه سالانه قانون دائمی با مشکل مواجه شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: با پیشنهاد و دفاع این جانب و همراهی و همکاری برخی نمایندگان این بند از لایحه بودجه حذف شد و بر اساس روال گذشته سوابق و پاداش پایان خدمت کارمندان بر اساس دو سال محاسبه و سن بازنشستگی هم مانند گذشته برای لیسانس 30 سال و برای فوق لیسانس 35 سال خواهد بود.

همچنین رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت که خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور هم پیشنهاد یکی از نمایندگان بوده که نهایی نیست و باید نظر ستاد کل نیروهای مسلح هم دریافت شود.

کمیسیون تلفیق اعلام کرده دولت برنامه‌ای درباره خرید سربازی ارائه نداده بود و از آنجا که نظر نیروهای مسلح در این مورد گرفته نشده، تأکید شده این مصوبه با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی باشد.

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه باید در صحن علنی و شورای نگهبان بررسی شود. همچنین پیشنهاد خرید سربازی مشمولان داخلی به علت هزینه بالا، رأی نیاورد.