دستگاههای اجرایی و بانک ها تا پایان بهمن پرونده های موجود را تعیین تکلیف کنند

۱۷ میلیارد تومان به سهمیه وام مشاغل خانگی گیلان اضافه شد


۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۱۵:۱۹ | کد خبر: ۱۸۳۹۶ چاپ

با توجه به تصمیمات کمیته فنی دستگاه های اجرایی موظف هستند تمامی متقاضیان پشتیبان را جهت دریافت تسهیلات تخصیصی جدید به بانک های عامل معرفی کنند و در صورت وجود تسهیلات مازاد از مجموع اعتبارات این بخش مابقی به متقاضیان مستقل اختصاص یابد

۱۷ میلیارد تومان به سهمیه وام مشاغل خانگی گیلان اضافه شد
کلانشهر- مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار ۴۰میلیارد تومانی تسهیلات مشاغل خانگی به استان برای سال جاری گفت: ۱۷ میلیارد تومان دیگر به سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی گیلان اضافه شد.

 یونس رنجکش افزود: با تخصیص این اعتبار جدید در مجموع میزان تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری در استان گیلان به ۵۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی به افزایش 9 برابری سهمیه تسهیلات مشاغل استان گیلان در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته تنها ۶ میلیارد تومان سال تسهیلات برای این حوزه در نظر گرفته شد و اختصاص یافت.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان اضافه کرد: مهمترین سیاست و برنامه دولت در سال جاری برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص ۷۰ درصد آن به پشتیبانان و ۳۰ درصد به متقاضیان مستقل است که تقریبا به تحقق این هدف نزدیک شده ایم.

به گفته رنجکش این تسهیلات از طریق دستگاههای اجرایی مرتبط که صادرکننده مجوزهای مشاغل خانگی هستند با همکاری 2 بانک عامل توسعه تعاون و رفاه پرداخت می شود که ضرورت دارد در جذب این اعتبارات تسریع شود.

وی ادامه داد: براساس اعلام دبیرخانه تسهیلات مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکنون ۷۲۹ فقره تسهیلات به صورت مستقل و ۱۲۲ طرح به صورت پشتیبان به بانک های عامل معرفی شده است که از این میزان بیش از ۳۰ درصد از تسهیلات مرحله  اول پرداخت شد.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گیلان یادآور شد: با توجه به زمان محدود تا پایان بهمن ماه برای پرداخت این تسهیلات دستگاههای اجرایی و بانک‌های عامل باید با برنامه‌ریزی و جدیت بیشتر در مدت باقی مانده پرونده های موجود را تعیین تکلیف کنند.

رنجکش تاکید کرد:با توجه به تصمیمات کمیته فنی دستگاه های اجرایی موظف هستند تمامی متقاضیان پشتیبان را جهت دریافت تسهیلات تخصیصی جدید  به بانک های عامل معرفی کنند و در صورت وجود تسهیلات مازاد از مجموع اعتبارات این بخش  مابقی به متقاضیان مستقل اختصاص یابد.

وی ادامه داد :مشاغل خانگی نقش مهمی در افزایش میزان درآمد خانوارها داشته و ساماندهی آنان به واسطه وجود پشتیبانان می تواند هدف گذاری ها را بهتر اجرایی کند.

مشاغل یا کسب و کار خانگی؛ آندسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می شود.

نظر شما:

security code