رئیس جمهور از کارخانه پوشش رشت بازدید کرد


۱۴۰۰/۱۱/۰۸ - ۱۰:۰۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۹ چاپ

رئیس‌جمهور در بازدیدی سرزده از کارخانه پوشش که در حاشیه شهر رشت قرار دارد، بازدید کرد.

رئیس جمهور از کارخانه پوشش رشت بازدید کرد

کلانشهر: پوشش کارخانه‌ای در حاشیه شهر رشت و موقعیت مکانی عالی که سال‌ها قربانی ناکارآمدی سیاست بخش خصوصی شد و سرگذشت سختی را پشت سر گذاشته امروز برای دومین توسط سید ابراهیم رئیسی بازدید شد.

 

نخستین بار اسفند سال ۱۳۹۹ بود که رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه از این کارخانه بازدید کرده بود.

 

پوششی که از تحصن کارگران این کارخانه بعد ازکارافتادن دستگاه‌های تهویه و گرمایشی این کارخانه آغاز شد و به بهانه بارش برف سنگین ۲۲ بهمن سال ۸۳، بیش از ۱۸ هکتار از سقف سالن‌های کارخانه را تخریب کردند و می‌خواستند به بهای زمین، زمان کارگران را بربایند.

 

کارخانه پوشش باوجود زیرساخت‌های لازم و قرار گرفتن دریکی از موقعیت‌های مهم جغرافیایی مأمن امنی برای توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان بود، اما متأسفانه بیش از چند سال است درگیر و دار سپری شدن پرونده‌های قضایی، سرنوشت این کارخانه پر قصه و پر غصه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

 

رئیسی در قامت رئیس وقت قوه قضائیه در سفر یک‌روزه خود به استان گیلان از این کارخانه دیدن کرده و با تعجب از وضعیت فاجعه‌بار این کارخانه پر سابقه تأکید می‌کند که ماشین‌آلات و دستگاه‌های این کارخانه هر چه سریع‌تر باید نصب و فعالیت آن آغاز شود چراکه این کارخانه توانایی تولید روزانه حدود ۱۲ تن انواع نخ ریسندگی را دارد.

 

سید ابراهیم رئیسی از اینکه عده‌ای در سال ۸۳ از بارش برف سو استفاده کرده و به بهانه این موضوع فاجعه بزرگی را متوجه بیت‌المال کردند، ابراز تعجب کرد و گفت «سودجویان، این کارخانه را تخریب کرده تا بتوانند از زمین آن استفاده کنند، در هیچ کجای کشور و طی بازدیدهای انجام‌شده با چنین وضعیتی برخورد نکردم، اینجا بیشتر شبیه مناطق جنگ‌زده است و ثروت ملی آن نیز به تاراج رفته است.»

 

رئیس وقت دستگاه قضا با تأکید بر پیگیری دستگاه قضا برای رفع مشکلات این کارخانه و لزوم احیای دوباره آن می‌گوید که نباید حتی یک روز رسیدگی و پیگیری این موضوع متوقف شود، مسؤولان دادگستری گیلان موضوع را با سرعت بررسی و نتایج را به اطلاع مردم برسانند.

 

نظر به بازدیدهای میدانی و گذشته رئیس وقت دستگاه قضا و رئیس‌جمهور فعلی، مردم گیلان انتظار به حقی برای به ثمر نشستن میوه درختی را دارند که خود آیت‌الله رئیسی بانی احیای آن بود و امیدوارند که طعم شیرین فعلیت قول‌های مسؤولان را این بار به‌واقع بچشند.