وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه از روند ساخت سد پلرود و تصفیه خانه طول لات هم بازدید کردند. وزیر جهاد کشاورزی وعده داد 20 درصد باقیمانده ساخت سد پلرود هم با تخصیص اعتبار به پایان برسد

۱۶ هزار میلیارد ریال ره آورد سفر وزیر جهاد کشاورزی برای کشاورزی گیلان/با افزایش دوره کشت به راحتی می توان از واردات یک میلیون تن برنج به کشورجلوگیری کرد/تصاویر
اختصاصی کلانشهر- سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی درجریان سفر یک روزه خود به گیلان در جلسه شورای اداری رودسر گفت: استان گیلان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران است و از محورهای امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خودکفایی در تولید برنج اولویت دولت سیزدهم است،گفت:در همین راستا با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای افزایش تولید قرار داد امضا شده است.

او افزود:مبلغ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی گیلان مصوب شده است. که امیدواریم با نگاهی که ریاست جمهوری به کشاورزی دارند شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

ساداتی نژاد عنوان کرد: در طی این سفر تلاش‌های خوبی انجام شده و دغدغه‌های بسیاری را از کشاورزان شنیدیم خوشبختانه به زودی مشکلات مربوط به کشت محصول کیوی حل شده و تا هفته آینده برطرف می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه یک میلیون تن برنج به کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که کشور در تولید برنج دارد نباید واردات برنج داشته باشیم و با طرحی که در سه استان شمالی داریم، با افزایش دوره کشت به راحتی می‌توان مقدار مورد نیاز کشور را تولید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از سد پلرود

همچنین سید جواد ساداتی نژاد و هیات همراه همچنین از روند ساخت سد پلرود و تصفیه خانه طول لات هم بازدید کردند. وزیر جهاد کشاورزی وعده داد 20 درصد باقیمانده ساخت سد پلرود هم با تخصیص اعتبار به پایان برسد.

رسیدگی به مصوبات چای و مشکلات چایکاران

یکی دیگر از بخش های حضور وزیر جهاد کشاورزی حضور در لنگرود و بازدید  از یک کارخانه چایسازی بود.

ساداتی نژاد در جریان بازدید از کارخانه چای نوشینه، رسیدگی به مصوبات چای و مشکلات چایکاران را از جمله برنامه های سفر خود به گیلان اعلام کرد. استان گیلان رتبه اولیه تولید چای را در کشور دارد.