در جلسه شورای اداری رشت و خمام، مطرح شد؛

وضعیت جاده رشت به سنگر از جنگ جهانی دوم تغییر نکرده است/مدیریت شبکه فاضلاب در رشت از اولویت های دولت است


۱۴۰۰/۱۱/۰۸ - ۱۹:۵۸ | کد خبر: ۱۸۴۷۸ چاپ

وزیر کشور با تاکید بر اینکه تهدید تغییر کاربری از تهدید آب هم خطرناک‌تر است و باید جلوی این کار گرفته شود،افزود:نباید زمین‌های حاصل‌خیز برای ساخت ویلا نابود شود

وضعیت جاده رشت به سنگر از جنگ جهانی دوم تغییر نکرده است/مدیریت شبکه فاضلاب در رشت از اولویت های دولت است
کلانشهر- وزیر کشور با اشاره به اینکه پسماند بزرگترین معضل گیلان است، گفت: مشکلات عمده گیلان نیازمند فراخوان و حرکت عمومی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، جلسه شورای اداری شهرستان های رشت و خمام عصر جمعه با حضور وزیر کشور و اعضای شورای اداری شهرستان های رشت و خمام و نمایندگان این شهرستان در مجلس، در سالن بانک ملی رشت برگزار شد.

بزرگترین معضل گیلان، پسماند سراوان رشت است

احمد وحیدی در این نشست با بیان اینکه برای رفع مشکلات عمده استان گیلان به یک فراخوان و‌ حرکت جدی نیازمند است، گفت؛ بزرگترین معضل این استان مساله پسماند در منطقه سراوان رشت است که باید پیش از این مورد توجه قرار می گرفت.

وزیر کشور با بین اینکه در سراوان باید بخشی از زباله دفن شود که کار سختی نیست، اظهار کرد: باید به شکل بسیج وار و جهادی این کار را انجام دهیم و همگی در سطح استان حتی از بخش خصوصی کمک بگیرید.

وی با اشاره به اینکه مساله آسفالت راههای شهری و روستایی با همتی جدی قابل حل است، افزود: دولت حمایت جدی خود را در این زمینه بکار خواهد بست.

وحیدی با بیان اینکه استان گیلان جز حاصل‌خیزترین استان های کشور است که با توجه به اهمیت کشاورزی در این استان مساله مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود؛ مدیران دستگاه های اجرایی از دانش و کمک شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های این استان استفاده کنند.

تهدید تغییر کاربری از تهدید آب هم خطرناک تر است

وزیر کشور با تاکید بر اینکه تهدید تغییر کاربری از تهدید آب هم خطرناک تر است و باید جلوی این کار گرفته شود، افزود:نباید زمین های حاصل خیز برای ساخت ویلا نابود شود.

وی توجه و تخصیص اعتبار به مدیریت شبکه فاضلاب های شهری و روستایی در رشت را از اولویت های دولت عنوان کرد و گفت؛ در خصوص تعطیلی کارخانجات تولیدی و پروژه راه آهن نیز تصمیم گیری های لازم بعمل خواهد آمد تا هیچ پروژه ای به مردم ضرر رسان نباشد.

به وضعیت «جاده‌های مرگ» رشت رسیدگی شود

محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی هم در جلسه شورای اداری این شهرها با انتقاد از وضعیت راههای رشت گفت: که بعضی از جاده های شهرستان رشت به دلیل تصادفات زیاد و منجر به فوت «جاده مرگ» لقب گرفته اند.

احمدی در این ارتباط  توضیح داد: بعد از آنکه احداث راه آهن رشت - انزلی مطرح شد به جای بهبود اوضاع زیرساختهای زیادی در مسیر تخریب شد.
نماینده رشت در مجلس با انتقاد از وضعیت جاده‌های خمام و خشکبیجار، کوچصفهان و جاده رشت به سنگر گفت: تعداد کشته‌های ناشی از تصادف در این مسیر بالا است و زیرساخت و وضعیت جاده از جنگ جهانی دوم تاکنون تغییری نکرده است.

احمدی با ذکر این نکته که فقر گیلان پشت سرسبزی اش مخفی مانده است توضیح داد:واقعیت آن است که تمام شهرهای استان گیلان در محرومیت به سر می برند.

نماینده رشت در مجلس از وضعیت دفنگاه زباله در سراوان رشت هم انتقاد کرد و گفت:اگر افراد مسئول در سالهای گذشته وظیفه خود را به درستی انجام می دادند امروز شاهد بحران و فاجعه ای به نام سراوان رشت نبودیم.

احمدی تاکید کرد که باید راهکاری برای فاضلاب و پسماند رشت پیدا شود تا شاهد نابودی بیشتر دو رودخانه رشت و همچنین تالاب انزلی نباشیم.

در ساخت بیمارستان جامع رشت تسریع شود

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس هم در جلسه شورای اداری به نبود بیمارستان جامع در رشت اشاره کرد و گفت باید در ساخت بیمارستان جامع رشت که در لاکان در حال ساخت است تسریع شود.

نظر شما:

security code