نماینده حقوقی ارتش در شمال کشور؛

ارتش تابع مصوبات دریافتی از ستاد کل برای آزادسازی سواحل کاسپین است


۱۴۰۰/۱۱/۱۱ - ۲۰:۵۴ | کد خبر: ۱۸۵۴۷ چاپ

نماینده حقوقی ارتش در شمال کشور در آزادسازی سواحل کاسپین بر تبعیت محض از قانون و مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد

ارتش تابع مصوبات دریافتی از ستاد کل برای آزادسازی سواحل کاسپین است
کلانشهر- حسین نوش آبادی نماینده حقوقی ارتش در شمال کشور گفت: آزادسازی سواحل کاسپین بر تبعیت محض از قانون و مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد. نوش آبادی افزود: درخصوص خسارت‌ها هم مطابق سایر سازمان‌ها با دریافت مصوبه از ستاد کل نیرو‌های مسلح اقدام خواهیم کرد.

 حجت‌الاسلام رئیسی روز جمعه با تاکید بر ضرورت حفظ ساحل، صریحاً به کلیه دستگاه‌های دولتی که در سواحل دریا با ساخت پلاژ و ... تصرفات غیرقانونی انجام داده‌اند، دستور داد سواحل اشغال شده در حریم ۶۰ متری دریا را در تمامی استان‌های ساحلی "سریعا" به نفع مردم آزاد کنند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور روز گذشته دستور رئیس‌جمهور برای آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده را به هیات دولت ابلاغ کرد.

در این دستور از همه دستگاه‌های دولتی که خواسته شده ظرف حداکثر ۲۰ روز (تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۰) اقدامات لازم را در جهت اجرای این دستور انجام دهند و نتیجه را به دفتر رئیس‌جمهور اعلام کنند.

به گفته یک منبع آگاه، درویشیان بازرس ویژه و صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور مامور اجرای این دستورند.

نماینده حقوقی ارتش در شمال کشور پیش‌تر گفته بود، «تکالیف قانونی در این باره مشخص است از جمله اینکه دولت باید به نیرو‌های مسلح خسارت پرداخت کند. همچنین زمینه سازی برای ایجاد بستر مناسب ساحل برای استفاده مردم از دیگر وظایف مشخص شده در قانون است. پس از اینکه سایر دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام بدهند، ارتش آماده است نسبت به آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل اقدام کند.»