انتقادات  امام جمعه لاهیجان از کمبود امکانات درمانی در این شهر؛

مردم لاهیجان از نبود امکانات در بیمارستان پیروز رنج می برند


۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۱۹:۴۳ | کد خبر: ۱۸۷۰۴ چاپ

از همان ابتدا مسئله انتقال پرستاران، کارمندان و پرسنل بیمارستان‌های سیدالشهدا و ۲۲ آبان لاهیجان به بیمارستان پیروز با حواشی‌های بسیار زیادی همراه بوده است، افزود: شدت این حواشی موجی از نارضایتی‌ها را در بین مردم این شهرستان ایجاد کرد.

مردم لاهیجان از نبود امکانات در بیمارستان پیروز رنج می برند
کلانشهر- امام جمعه لاهیجان با اشاره به کمبود امکانات درمانی در بیمارستان پیروز این شهرستان، گفت: مردم لاهیجان از نبود امکانات درمانی مناسب رنج می برند.

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی با بیان اینکه گیلان یکی از گردشگر پذیرترین استان‌های کشور به شمار می‌آید و هر ساله مسافران بسیاری به این استان سفر می‌کنند، اضافه کرد: این موضوع اهمیت برخورداری گیلان از زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی را نشان می‌دهد اما متأسفانه زیرساخت‌های درمانی استان از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه برای هر منطقه از گیلان همانند مرکز و غرب بیمارستان جامع و مرکزی دولتی مشخص شده که مردم می‌توانند با مراجعه به آن درمان خود را پیگیری کنند، افزود: مرکزیت بیمارستان‌های غرب گیلان با شهرستان بندر انزلی، مرکز استان با رشت و شرق گیلان نیز بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان تعیین شده است.

امام جمعه لاهیجان در ادامه با اشاره به فرسودگی بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان، ادامه داد: این بیمارستان از قبل از انقلاب تأسیس شده بر همین اساس مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسئولان وقت شهرستان لاهیجان تصمیم گرفتند تا بیمارستان ۲۲ آبان و سیدالشهدا لاهیجان را تعطیل و یک بیمارستان مجهز در این شهرستان افتتاح کنند.

وی با بیان اینکه اسفند ماه ۹۷ بیمارستان پیروز با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد، اضافه کرد: برای افتتاح بیمارستان پیروز دو بیمارستان ۲۲ آبان و سیدالشهدا تعطیل و تمامی امکانات و پرسنل این دو بیمارستان به دیگر نقاط استان منتقل و مقرر شد در بیمارستان در حال تأسیس پیروز در آن زمان مشغول به کار شوند؛ اما متأسفانه این بیمارستان به خوبی راه‌اندازی نشده و مشکلات همچنان باقی مانده است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه از همان ابتدا مسئله انتقال پرستاران، کارمندان و پرسنل بیمارستان‌های سیدالشهدا و ۲۲ آبان لاهیجان به بیمارستان پیروز با حواشی‌های بسیار زیادی همراه بوده است، افزود: شدت این حواشی موجی از نارضایتی‌ها را در بین مردم این شهرستان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه این مشکل هنوز حل نشده و مردم لاهیجان و شهرستان‌های شرق گیلان امید بسیاری داشتند تا با افتتاح رسمی بیمارستان پیروز بخش اعظمی از مشکلات حوزه درمانی برطرف شود، ادامه داد: با وجود اینکه یک سال و نیم از بازگشایی این بیمارستان می‌گذرد امکانات بیمارستان پیروز بسیار ضعیف است.

حجت‌الاسلام سلیمانی با بیان اینکه امروز لاهیجان به وجود یک بیمارستان مناسب و با تمامی امکانات نیاز دارد، تصریح کرد: فراهم آوردن زیرساخت‌های بهداشتی در کشور یکی از نیازهای اساسی جامعه متمدن امروزی و به نوعی یکی از ملزومات هر ملتی است زیرا بیماران در دوران نقاهت خود نباید هیچ دغدغه‌ای را در خصوص درمان بیماری حس کنند، بنابراین مسئولان باید برای حل این مشکل به صورت جدی وارد عمل شوند.

نظر شما:

security code