نقدی بر آزاد سازی حماسی سواحل

به استقبال زباله و افزایش غرق شده ها؟


۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۱۵:۲۰ | کد خبر: ۱۸۷۵۰ چاپ

خبر آزادسازی ساحل را جوری انعکاس می‌دهند که ما به یاد آزادسازی کشورمان در زمان جنگ می‌افتیم‌

به استقبال زباله و افزایش غرق شده ها؟
کلانشهر ؛ رضا حقی- هرروز خبر آزادسازی مقداری از سواحل دریای کاسپین را درصدا و سیما و رسانه‌ها شاهد هستیم‌. خبر آزادسازی ساحل را جوری انعکاس می‌دهند که ما به یاد آزادسازی کشورمان در زمان جنگ می‌افتیم‌.
حالا آن زمان خرمشهر را از عراقی‌ها پس می‌گرفتیم ولی الان سواحل را از ادارات و سازمان‌های دولتی! و تعداد کمی از افراد حقیقی که ظاهراً وصل به همان دولتی‌ها هستند. هر روز روی این مسأله تبلیغ می‌شود و به مردم گزارش می‌دهند که چه مقدار از ساحل آزاد شده است.

حالا بر فرض تا هفته آینده همه سواحل آزاد شد، چه اتفاقی می‌افتد! اینکه مردم خصوصاً توریست‌ها بدون دردسر می‌توانند از ساحل استفاده کنند و همه جا را آشغال بریزند! چون شهرداری و دهیاری‌های استان پول ندارند آنجا چند سطل زباله بگذارند، چون هیچ متولی مشخصی وجود ندارد آنجا نجات غریق بگذارد تا مردم در دریا غرق نشوند.

چون توانایی جذب سرمایه‌گذار نداریم آنجا چند پلاژ، هتل، مرکز تفریحی ایجاد کند، اصلاً چند تا درخت، چند سایه‌بان درست کنند که مسافران قدری با آرامش استراحت کنند. چون هیچ برنامه فرهنگی نمی‌توانیم برای سواحل تعریف کنیم‌. چون هیچ برنامه و چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدتی برای آن نداریم فقط سواحل را آزاد کردیم، تا سال دیگر تابستان تعداد غرق شدگان دریا چندین برابر شود همین و بس.

کشف پیکر غرق شده مرد کرجی در دریای کاسپین
صیادان آستارا به جای ماهی،جسد گرفتند

نظر شما:

security code