در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

جذب 17 مشاور از سوی شهردار رشت بدون اطلاع شورا/ بساط دستفروشان خیابان شیک 3 ردیفی شده است


۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۱۹:۱۹ | کد خبر: ۱۸۷۵۷ چاپ

۵ سال است که 160 واحد‌ مسکن مهر رشت خالی رها شده در حالی که شهرداری می‌توانست ۷۵ میلیارد تومان از این محل درآمد داشته باشد

جذب 17 مشاور از سوی شهردار رشت بدون اطلاع شورا/ بساط دستفروشان خیابان شیک 3 ردیفی شده است
اختصاصی کلانشهر - بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر رشت عصر امروز چهارشنبه بیستم بهمن ماه برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه ترافیک رشت افسارگسیخته شده است و با نزدیک شدن به ایام پایانی سال این وضعیت بدتر خواهد شد گفت: ضروری است در جهت فعال شدن کارگروه ترافیک در رفع این مشکل اقدام شود.

 برخی از دستفروشان بزه‌کارند

 محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه تعداد دستفروشان در رشت زیاد شده و حتی درخیابان شیک دو تا سه ردیف بساط کرده‌اند تصریح کرد:«تردد نوامیس مردم در بازار رشت سخت شده است و مردم بسیار نگران هستند.»

او افزود: برخی از دستفروشان به بهانه بساط اقدام به بزه کاری می‌کنند.

کارگرنیا ادامه داد: دستفروشان باید ساماندهی شوند و شهرداری باید مشکلات را به حداقل برساند و باید ماموران سد معبر را افزایش دهد.

وضعیت پارک‌های رشت نامناسب است

رئیس شورای رشت، وضعیت پارک‌های رشت را هم نامناسب توصیف کرد و گفت: سگ‌های بلاصاحب و حضور اراذل و اوباش و عدم رعایت شؤنات اخلاقی حضور عموم مردم را در پارک‌ها سخت کرده است

کارگرنیا با بیان اینکه در آذین‌بندی میادین و خیابان‌های رشت هیچ نشانی از شادی دهه فجر دیده نمی‌شود، گفت:دهه فجر که رو به اتمام است دست کم برای سال نو، شهر رشت را به وضعیت مطلوبی برسانیم.

او در بخش دیگری از اظهاراتش به بزرگداشت ۲۲بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:در 22 بهمن شاهد تجمع مردم رشت در میدان شهدای ذهاب شهرداری خواهیم بود و مردم با حضور همه جانبه خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام خواهند زد.

کارگرنیا ادامه داد: بار دیگر مردم رشت با شرکت در بزرگداشت ۲۲ بهمن با آرمان‌های امام راحل(ره) بیعت و با رهبر فرزانه نظام تجدید بیعت خواهند داشت.

شهردار رشت بدون اطلاع شورا،۱۷ مشاور به خدمت گرفته است

مهدی شفیعی عضو شورای رشت هم در ادامه این جلسه گفت: در شهر رشت ۱۶۰ واحد مسکونی مهر ساخته شده که بدون استفاده خالی مانده است.

شفیعی قیمت هر واحد مسکن مهر را به طور میانگین ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت این قیمت که در مجموع ۱۱۲ میلیارد تومان می‌شود در حال هدر رفت است و اگر فقط این واحدها اجاره داده می‌شد از درآمد آن عواید زیادی نصیب شهرداری می‌شد.

ضرر 75 میلیاردتومانی شهرداری رشت از واحدهای خالی مسکن مهر

وی افزود: ۵ سال است که از این واحد‌ها استفاده نشده است و طی این مدت ۷۵ میلیارد تومان هدر رفته است در حالی که ما فقط به فکر این هستیم از جیب شهروندان کم درآمد، برای شهرداری بهره برداری کنیم.

شفیعی تصریح کرد: شهردار رشت بدون اطلاع شورا، بیش از ۱۷ مشاور به خدمت گرفته است در حالی که بکارگیری همزمان کارشناس و برگزیدن این افراد به عنوان مشاور غیرقانونی استِ.

این عضو شورای شهر رشت گفت: شهردار رشت نگاه سیاسی صرف دارد و این بسیار خطرناک است.

شفیعی در پایان گفت: درخواست تجدید نظر رفتار شهردار را دارم.

*****
گفتنی است در پایان این جلسه طرح سوال از شهردار رشت اعلام وضول شد.(اینجا بخوانید)