رئیس جمهور در مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب:

هرگز امید به وین و نیویورک نداریم/ هاضمه انقلاب اسلامی ظلم نمی پذیرد/ دور شدن از مردم، دور شدن از انقلاب اسلامی است


۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۱۳:۴۲ | کد خبر: ۱۸۷۹۹ چاپ

 نظام عادلانه در تولید، توزیع، جذب و پرداخت کارکنان دولت باید اجرایی شود و من به عنوان یک طلبه که خدمتگزار مردم است اجاره نمی‌دهم بی عدالتی صورت گیرد

هرگز امید به وین و نیویورک نداریم/ هاضمه انقلاب اسلامی ظلم نمی پذیرد/ دور شدن از مردم، دور شدن از انقلاب اسلامی است
کلانشهر - رئیس‌جمهور تاکید کرد: در روز ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست مردم توانای ایران و به دست امام عظیم‌الشأن صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود به مناسب چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۲۲ بهمن ماه روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به ملت ایران تبریک عرض می‌کنم و یاد شهدای انقلاب و امام بزرگوار را گرامی می‌داریم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:  ۲۲ بهمن یوم الله است، همه روزها، روزهای خداست همه شب‌ها شب‌های خدا است اما چرا یک روز یوم‌الله می‌شود. جلوه قدرت الهی در یک روز از غیر مجرای عادی، آن روز را یوم الله می‌شود. 

وی تاکید کرد: در روز ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست مردم توانای ایران و به دست امام عظیم‌الشأن صورت گرفت.

رئیسی گفت: قدرت خدا همه را خیره کرد، حکومتی که مورد حمایت قدرت‌های بزرگ است را کنار زد و حکومت دینی را برپا کرد. 

وی افزود: آنچه که برای ما و به ویژه نسل جوان مهم است شناخت انقلاب اسلامی و عناصر هوی‌ ساز آن است. عناصر انقلاب اسلامی باید شناخته شوند و جهاد تبیین که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید شناخته شود ۲۲ بهمن هم از این موارداست. 

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: یکی از عناصر انقلاب اسلامی دین است، مردمی بودن یکی از عناصر هویتی انقلاب اسلامی است. این انقلاب مردم پایه است ، حامیان و ادامه دهندگان آن هم این مردم هستند. غیر طبقاتی بودن از عناصر این انقلاب است همه مردم به معنی وسیع کلمه در این مراسم و در این پیروزی حضور دارند. 

وی ادامه داد: از دیگر عناصر استقلال جویانه و آزادی خواهانه بودن این انقلاب است،این انقلاب در درون خودش عدالت‌طلب است چرا که عدالت‌خواهی، عدالت‌طلبی و ضدفساد و ظلم بودن در آن نهادینه شده است. 

وی گفت: هاضمه انقلاب اسلامی ظلم نمی‌پذیرد، مانند کسی که سم بخورد و هاضمه‌اش نمی‌پذیرد انقلاب اسلامی هم ظلم را نمی‌پذیرد. 

ریس‌جمهور یاد آور شد: رژیم گذشته ظلم به مردم و کشور ‌کرد، انقلاب اسلامی آمد این رژیم سلطه‌گر و فاسد را از میان بردارد و آنچه که مردم بارها فریاد زدند استقلال،  آزادی و جمهوری اسلامی را برپا کند.

وی ادامه داد: نظام عادلانه در تولید، توزیع ، جذب و پرداخت کارکنان دولت باید اجرایی شود و من به عنوان یک طلبه که خدمتگزار مردم است اجاره نمی‌دهم بی عدالتی صورت گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی تمدنی را رقم زد ‌که تمدن جمهوریت و اسلامیت را رقم زد ‌که این‌تمدن همه سعادت را برای انسان معاصر فریاد می‌زند‌ . 

رئیسی تاکید کرد: شعارهای انقلاب اسلامی شعارهای است که هم فطری و جهانی است ‌که کل جهانیان می‌پذیرند چرا که آنچه که فریاد می‌‌زند عدالت، احلاقیت، استقلال ، عزت ملی و نفی سلطه و ظلم است.

وی ادامه داد: همواره این شعارها بر لب است و کهنه نشده است،  باید شعاری که ۲۲ بهمن بر لب مردم جریان داشت امروز هم باید جریان داشته باشد و امروز هم زنده است. اگر آن روز فریاد زدا شده نه شرقی نه غربی،  جمهوری اسلامی باید فریاد زده شود چرا سلطه نمی‌پذیریم و همواره پایدار است.

وی گفت:ارزش ها در نظام اسلامی ثابت بوده است و تغییر هم نمی‌کند ، امروز مشاهده نه فقط مردم مسلمان در عالم بلکه محرومین در اقصی نقاط عالم عشق می‌ورزند

رئیس‌جمهور بیان کرد: شعار انقلاب شعار فطری است و ملت‌های جهان به این انقلاب سخت امیداور هستند و می‌خواهند انقلابی بودن این نظام حفظ شود.

 وی ادامه داد: انقلاب اسلامی باید آنقدر بماند که پرچم را به دست حضرت ولی عصر(عج) بدهیم.

رئیس‌جمهور گفت: امام رهبری مکتب سیاسی را ارائه کردند که داری شاخص‌هایی است که اولین آن اخلاص است و اولین شاخصه آن جمله‌ای است که بر در و دیوار نقش بسته است، عالم محضر خداست. دومین شاخصه مردم هستند،چراکه عشق داشتن به مردم مقدمه دوست داشتن خدا است. سومین شاخصه عدالت است؛ البته نه عدالت به منزله شعار بلکه باید واقعی شکل بگیرد و عدالت هدف مهم انقلاب اسلامی بود و امروز در دولت مردمی عدالت و مردم اصل و اساس قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بعضی‌ها ما را در رسانه‌ها مورد سوال قرار می‌دهند که فلانی چرا اینقدر در اجتماعات می‌رود، عزیز من مردم پیوند انقلاب اسلامی هستند دور شدن از مردم، دور شدن از انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: عدالت محوری تاکید این دولت است. چهارمین شاخصه مکتب انقلاب ضدظلم و استکبار بودن است که همراه خود دارد. پنجمین شاخصه استقلال داشتن است که در این ۴دهه نشان داده‌ایم، امروز همه دنیا می‌دانند که مستقل ‌کشور جمهوری اسلامی است و می‌دانند نه سلطه می‌کند نه سلطه می‌پذیرد. 

وی ادامه داد: راه زیادی داریم به مثابه این‌که استقلال اقتصادی را مانند استقلال سیاسی هموار کنیم.

رئیسی گفت: نگاه کردن به دست بیگانگان باعث مشکلاتی شده است اما در این دولت با عمل به اقتصاد مقاومتی گام‌های بلندی برای انقلاب اقتصادی برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: امام و رهبری همواره بر وحدت تاکید می‌کنند و زیر این پرچم نباید وحدت و انسجام مورد خدشه قرار گیرد. 

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم دولت برخواسته از رای و اراده مردم با توجه به ظرفیت‌های کشور و اقتصاد مقاومتی گام‌هایی برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بردارد.

وی یادآور شد: روزی که دولت را آغاز کردیم روزانه ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شدند اما امروز کمتر شده است، شرایط کالاهای اساسی نگران ‌بود اما به لطف خداوند نگرانی وجود ندارد. مردم عزیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: این دولت آمده است، فساد، رشوه، بی‌عدالتی و روابط ناسالم نباشد ما در مقابل مفسدان خواهیم ایستاد و ریشه آنان را خواهیم کند

رئیس جمهور گفت: روابط ما در سیاست خارجی متوازن است، در مورد نگاه به غرب این نگاه را نامتوازن است، نگاه ما به همسایگان است، نگاه ما به خوزستان و آذربایجان و غرب و شرق کشور است هرگز امید به وین و نیویورک نداریم.

وی بیان کرد: به مقام معظم رهبری عرض کردم تلاش گروهای مردمی را نگاه می‌کنم امیدم به آینده بسیار بیشتر می‌شود. 

رئیسی گفتت: ۲۲ بهمن پیام امید به مظلومان عالم است وپیام ناامید به سلطه گران عالم است.

وی یادآور شد: در ۱۰ سال اول می‌خواستند انقلاب پا نگیرد اما شد، در دوره دوم می‌خواستند انقلاب تثبیت نشود اما شما خواستید شد، در دوره سوم می‌خواستند پیام این انقلاب به گوش جهانیان نرسد اما شما خواستید و شد و دوره چهارم نمی‌خواهند پیشرفتی باشد اما به خواست شما انجام خواهد شد.