خداحافظی با بازیگر نقش های طنز خاله قزی و سوری خانم

درگذشت حلیمه سعیدی که در 65 سالگی بازیگر شده بود


۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۱۴:۴۴ | کد خبر: ۱۸۸۰۲ چاپ

حلیمه سعیدی در گفت وگویی توضیح داده بود :در ایام جوانی خیاط بودم، آمپول‌زن بودم، آرایشگر بودم. ناف بچه می‌انداختم، قابله بودم، آرایشگری هم بلدم و چند تا عروس هم بزک کرده‌ام. قابله هم بودم و 700 تا بچه به دنیا آوردم،3 تا از نوه‌هایم را خودم به دنیا آوردم.

درگذشت حلیمه سعیدی که در 65 سالگی بازیگر شده بود

کلانشهر - حلیمه سعیدی، بازیگر تلویزیون که با سریال‌های طنز رضا عطاران شناخته شد امروز جمعه ۲۲ بهمن ساعتی پیش در منزل خود درگذشت.

جلال لشکری، فرزند این بازیگر علت فوت مادرش را بیماری سرطان عنوان کرد.

حلیمه سعیدی که مادر یک شهید بود در سن 65 سالگی بازیگر شده بود و با نقش های خاله قزی و سوری خانم در خاطر بییندگان تلویزیون مانده است.

او هیچ‌وقت مدرسه نرفته بود و به گفته‌ی خودش سواد کاملی نداشت و هنگام ایفای نقش یکی از عوامل کار دیالوگ‌ها را برایش2 بار می‌خواند و سعیدی آنها را حفظ می‌کرد.

سعیدی در 19 فیلم سینمایی و 17 سریال ایفای نقش کرده بود. از جمله سریالهای پرمخاطب او خوش نشین ها، زن بابا، بزنگاه، ترش و شیرین و متهم گریخت است.

سعیدی 87 ساله به روزنامه همشهری گفته بود: «من خیلی کارها می‌کردم. خیاط بودم، آمپول‌زن بودم، آرایشگر بودم. ناف بچه می‌انداختم، قابله بودم، نظر می‌گرفتم، گوش بچه سوراخ می‌کردم، خلاصه خیلی کارها انجام می دادم. بافتنی هم می بافتم. حتی با کاموای تیکه‌ای پتو هم بافتم. آرایشگری هم بلدم و چند تا عروس هم بزک کرده‌ام. تازه من 700 تا بچه را به دنیا آورده‌ام، چون قابله هم بودم. آن زمان مردم برای زایمان بیمارستان نمی‌رفتند. بچه‌هایی که من به دنیا آورده‌ام، حالا برای خودشان کسی شده‌اند. 3 تا از نوه‌هایم را خودم به دنیا آوردم.»
سعیدی درباره بچه‌هایش می‌گوید: «3 پسر به نام‌های جواد، جلال و رضا و یک دختر به نام زهرا دارم. البته رضا پسر کوچکم وقتی دانش‌آموز بود به جبهه رفت و شهید شد.»

نظر شما:

security code