عباسی بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن تاکید کرد و افزود: واکسیناسیون بخشی از اقدامات مقابله ای با کروناست و صیانت از جان مردم، امری مهم برای مسئولان است و در تلاش هستیم شرایطی فراهم شود تا مردم ضمن کار و تلاش برای امرار معاش، دستورالعمل های ستاد مدیریت کرونا را نیز اجرا کنند

مراکز درمانی سرپایی برای پذیرش بیماران کرونایی افزایش یابد/اماکن عمومی با حداقل ظرفیت فعالیت کنند
کلانشهر - نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از مردم آگاه استان برای حضور در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛ اطلاع‌رسانی عمومی از نقش رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کنترل بیماری را مهم خواند و تأکید کرد که مراکز درمانی سرپایی برای پذیرش بیماران کرونایی افزایش یابد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تبریک ولادت امام جواد (ع) ، به حضور پرشور گیلانیان در مراسم 22 بهمن اشاره و اظهار کرد: روز گذشته مردم شهرستان‌های مختلف استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بار دیگر با آرمان های امام (ره)، رهبری و شهدا تجدید میثاق کردند و نشان دادند که همواره در مسیری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند ، گام برمی دارند.

وی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا و سویه جدید آن در کشور ادامه داد: لازمست بیش از پیش نسبت به خودمراقبتی ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نیز اطلاع رسانی و آموزش صحیح در این بخش همت کرد.

دکتر عباسی بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن تاکید کرد و افزود: واکسیناسیون بخشی از اقدامات مقابله ای با کروناست و صیانت از جان مردم، امری مهم برای مسئولان است و در تلاش هستیم شرایطی فراهم شود تا مردم ضمن کار و تلاش برای امرار معاش، دستورالعمل های ستاد مدیریت کرونا را نیز اجرا کنند.

استاندار گیلان پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات و توجه به فاصله گذاری در اجتماعاتی که ضرورتا تشکیل می شود، را مهم برشمرد و با اشاره به اهمیت آگاه سازی عمومی از طریق رسانه های عمومی و تولید محتوا متناسب با همه گروه های سنی، به حوزه حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش هم باید شیوه نامه های بهداشتی مورد توجه باشد.

وی بر ضرورت افزایش مراکز درمانی سرپایی، بستری بیماران کرونایی در تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی و استفاده از همه امکانات برای درمان آنان تاکید کرد.

دکتر عباسی تصریح کرد: مقوله دارو همچون نان دارای اهمیت است و باید ضمن نظارت جدی بر توزیع عادلانه ، بر قیمت آن نیز نظارت شود.

استاندار گیلان با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در اورژانس تازه تاسیس بیمارستان حشمت رشت اظهار داشت: هرچه زودتر دستگاه های جدید فعال شود و مورد استفاده بیماران قرار گیرد.

وی درخصوص فعالیت اماکن عمومی از جمله تالارهای پذیرایی ، رستوران ها و سالن های ورزشی بیان داشت: این اماکن باید ضمن توجه به الزامات بهداشتی، با حداقل ظرفیت فعالیت کنند و در غیر این‌صورت مطابق با قوانین، با آنها برخورد می شود.

دکتر عباسی به تداوم آموزش مجازی در مراکز آموزشی اشاره و اضافه کرد: باید دقت کافی در جهت ارائه کیفی مطالب به دانش آموزان انجام شود.

استاندار گیلان همچنین به موضوع سفرهای نوروزی و ورود گردشگران به استان اشاره کرد و گفت: در صورت ادامه داشتن شیوع کرونا تا آن زمان ، حتما تصمیمات لازم با سنجش شرایط آن زمان و مصوبات ستاد ملی کرونا اخذ می شود.

وی در خاتمه سخنانش از بسیج سازندگی سپاه و بیمه سلامت برای پوشش بیمه ای افراد فاقد بیمه درمان، تقدیر و نیز اجرای طرح مواسات را جلوه ای از همدلی مومنانه در استان خواند که شایسته قدردانی است.

در این جلسه که فرمانداران سراسر استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند ، هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

نظر شما:

security code