سه گوشی موبایل که می توان جای A52s خرید/جدول


۱۴۰۰/۱۱/۲۹ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: ۱۸۹۷۵ چاپ

کف قیمت A52s در بازار به هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد اگر خیلی اهل حساب و کتاب نباشید ممکن است مجبور شوید تا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول خرج کنید. در این بازه قیمت S20 FE، شیائومی 11T و nova 8 هم در دسترس هستند

سه گوشی موبایل که می توان جای A52s خرید/جدول
کلانشهر - گلکسی A52s نسخه سازگار با نسل پنجم موبایل گوشی بدی نیست. بالاخره یک پردازنده سریع و آبرومند رویش کار گذاشته‌اند و با هشت گیگابایت حافظه موقت کاری کرده اند تا سرعت قابل‌توجهی پیدا بکند. صفحه نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی با دقت تمام HD و تراکم پیکسلی 400ppi، در کنار چیز‌هایی مثل دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی، اندروید تروتازه و باتری با ظرفیت زیاد و امکانات به‌روز می‌تواند دل هرکسی را ببرد. معلوم است که مردم به بازار می‌روند و با بررسی آنچه جلوی چشمشان است سمت این گوشی غش کنند. در آخر هم وقتی فروشنده می‌گویند می‌توانند Galaxy A52s 5G را با قیمت ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری کنند، دیگر هیچی جلودارشان نیست. شهرت و محبوبیت این گوشی به اینترنت هم رسیده، اما آیا واقعا انتخاب دیگری وجود ندارد؟ با پرداخت چقدر پول بیشتر می‌توان صاحب یک گوشی بهتر شد؟

خرید گلکسی S20 FE به‌جای A52s

گلکسی S20 FE نسخه 5G الان دیگر رسما یک گوشی قدیمی است که سامسونگ تصمیم گرفته جای آن را با مدل جدیدتر یعنی Galaxy S21 FE پر کند، اما برای من و شما که می‌خواهیم با توجه به سقف بودجه‌مان دست به خرید بزنیم بهترین فرصت دست داده، چون با ورود مدل جدیدتری قیمت S20 FE 5G حتما پایین می‌آید. گلکسی S20 FE نسخه 5G تنها یک گرم سنگین‌تر از A52s طراحی شده، اما به‌شکلی شگفت‌انگیز ابعاد هر دو گوشی یکسان است. سایز نمایشگر هر دو هم ۶.۵ اینچ است.

گلکسی S20 FE نسخه 5G سخت‌افزار مدرن‌تری دارد. شاید اندازه سر سوزن، اما بالاخره قوی‌تر است. پردازنده گرافیکی Aderno 650 کمک می‌کند بازی‌ها را با کیفیت بهتری اجرا کنید. بخش عمده برتری این بخش را، اما باید به نام تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با معماری هفت نانومتری بنویسیم. روی A52s تراشه اسنپدراگون 778G نصب کرده‌اند.

دوربین A52s از چهار حسگر با دقت اسمی ۶۴ مگاپیکسل تشکیل شده؛ انصافا بد نیست اما در یک جمله کوتاه می‌توان گفت در محاسبه و اعلام این عدد اغراق کرده‌اند و ۶۴ مگاپیکسل واقعی نیست. در عوض روی S20 FE نسخه 5G دوربین سه‌گانه با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی واقعی گذاشته‌اند که مانند گوشی‌های اپل فروتنانه کار می‌کند. عکس‌هایی که می‌گیرد شفاف و دقیق هستند و در یک کلام می‌تواند کل چهار میلیون تومان اختلاف قیمت دو گوشی را توجیه کند.

A52s یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که می‌تواند با شارژسریع ۲۵ واتی در مدت‌زمان کمتری پر شود. وضع S20 FE نسخه 5G با مراتب بهتر است؛ اگرچه همچنان شارژسریع ۲۵ واتی را در دسترس خواهید داشت، اما قابلیت شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و امان شارژ معکوس را هم کنار دستتان دارید.

کف قیمت A52s در بازار به هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد اگر خیلی اهل حساب و کتاب نباشید ممکن است مجبور شوید تا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول خرج کنید. معمولا با توجه به رنگ و میزان حافظه‌موقت آن را گران‌تر می‌فروشند. شما قیمت منطقی A52s با رم هشت گیگ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی را با رنگ مشکی یا بنفش، حدود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فرض کنید. قضیه S20 FE نسخه 5G متفاوت است. کف قیمت را برای نسخه ۱۲۸ گیگابایت با حافظه موقت هشت گیگابایت باید حدود ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفت، اما مثلا رنگ‌های جذاب را ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند و اگر مطمئن شوند خیلی طالب یک رنگ خاص هستید، قیمت را تا ۱۴ میلیون تومان بالا می‌برند.

به‌شکل طبیعی اگر میزان حافظه ذخیره‌سازی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش پیدا کند، قیمت S20 FE هم بیشتر بالا می‌رود و شاید به ۱۶ میلیون تومان هم برسد، اما در نهایت برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید، قیمت گلکسی S20 FE 5G با حافظه ۱۲۸ گیگابایت و رم هشت گیگابایت، به‌طور منطقی باید الان حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد. یعنی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت که به‌نظر ما دوربین بهتر گلکسی S20 FE نسخه 5G به تنهایی می‌تواند آن را توجیه کند.

خرید شیائومی 11T نسخه 5G به‌جای A52s
شیائومی 11T نسخه 5G کسانی را وسوسه می‌کند که از سامسونگ دلخوشی ندارند. همین اول کار بهتر است بدانید خرید این گوشی بین ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد، اما در حال حاضر می‌توان به‌شکل منصفانه قیمت شیائومی 11T نسخه 5G با حافظه‌موقت هشت گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت را حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان درنظر گرفت.

شیائومی 11T نسخه 5G تقریبا ۱۴ گرم سنگین‌تر از A52s سامسونگ است. قدبلندتر به‌نظر می‌رسد و ضخامتش به حدود ۹ میلیمتر می‌رسد. حسگر اثرانگشت آن را روی لبه طراحی کرده‌اند که جلوی حسگر باکلاس A52s قدیمی و دمده به‌حساب می‌آید. نمایشگر شیائومی 11T نسخه 5G حدود دو دهم اینچ بزرگتر است و از نوع AMOLED ساخته شده است. بازی را خیلی راحت می‌بازد. در مورد پردازنده و سخت‌افزار اوضاع خیلی بدتر خواهد بود.

شیائومی 11T نسخه 5G با تراشه اصلی مدیاتک شش نانومتری کار می‌کند و حتی با کمک پردازنده گرافیکی Mali G77 هم هرکاری انجام دهد نمی‌تواند از پس گلسی A52s بربیاید. دوربین سه‌گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌تواند ادعا کند پنجه در پنجه دوربین رقیب می‌اندازد و آبروداری می‌کند، اما خیالتان راحت که این رجزخوانی‌ها فقط روی کاغذ است، چون حتما تا الان دیگر یاد گرفته‌اید عدد بزرگتر نوشته شده جلوی مگاپیکسل‌ها الزاما به معنای بهتر بودن عکس‌های خروجی نیست. دقیقا به همین دلیل خود گلکسی A52s مقابل Galaxy S20 FE بازنده می‌شود.

شیائومی 11T نسخه 5G با باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعتی کار می‌کند. داخل جعبه یک آدابتور شارژرسریع با توان ۶۷ واتی دارد و مثل ابرقهرمان‌ها به یک سوپرپاور مجهز است؛ می‌تواند در عرض ۳۶ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ شارژ شود!

خرید هوآوی nova 8 به‌جای A52s نسخه 5G

غیبت سرویس‌های گوگل روی هوآوی nova 8 ضربه سخت و جبران‌ناپذیری به این گوشی وارد می‌کند

هوآوی nova 8 با نسل پنجم موبایل سازگار نیست، پس چرا می‌تواند رقیب A52s باشد؟ شاید، چون ۲۰ گرم سبک‌تر است و یک میلیمتر ضخامت کمتری دارد یا شاید چون با کمک آدابتور فوق‌سریع ۶۶ وات می‌تواند در عرض ۳۵ دقیقه صفر تا ۱۰۰ شارژ شود، اما نه! هر سه مورد شاید جذاب به‌نظر برسند، اما در نهایت قادر نیستند عامل برتری هوآوی nova 8 مقابل A52s نسخه 5G سخت‌جان باشند. غیبت سرویس‌های گوگل روی هوآوی nova 8 ضربه سخت و جبران‌ناپذیری به این گوشی وارد می‌کند. همین اندازه امتیاز منفی را باید برای پردازنده خاص هوآوی با آن اسم عجیب و غریبش در کارنامه هوآوی nova 8 ثبت کرد. پردازنده گرافیکی همراه این مجموعه یک Mali 57 است. پس با چشم بسته هم می‌تواند حدس زد کدام گوشی در اجرای بازی‌ها عملکرد بهتری خواهد داشت حتی با وجود اینکه در بازار با قیمت کمتری عرضه شده است.



نظر شما:

security code