طبق اعلام مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان؛

تمام سواحل در اختیار دستگاه های دولتی گیلان آزاد شد


۱۴۰۰/۱۱/۲۹ - ۱۸:۴۶ | کد خبر: ۱۸۹۸۱ چاپ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: هم اکنون ١٠٠ درصد حریم ۶۰ متری سواحل در اختیار دستگاه‌های دولتی گیلان آزاد شد.

تمام سواحل در اختیار دستگاه های دولتی گیلان آزاد شد
میرحامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: دستور رییس جمهور برای آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر اقدامی محکم و قاطع برای بازگشت حریم سواحل به عموم مردم بود. 

او گفت : حتی با وجود یک روز باقی مانده به مهلت ۲۰ روزه رییس جمهور تمامی سواحل گیلان که پیش از این در اختیار دستگاههای دولتی بود به طور کامل آزادسازی شد. 

رییس جمهور هشتم بهمن در پانزدهمین سفر استانی خود مهمان مردم استان گیلان بود.

رییس جمهور تنها روز پس از سفر خود به گیلان و بعد از بازدید از تصرفات سواحل این استان از سوی مجتمع های دولتی طی دستوری حداکثر ۲۰ روز برای آزادسازی تمامی سواحل دریای کاسپین از گیلان تا استان گلستان دستور مستقیم صادر کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان همچنین به تصرفات اشخاص حقیقی نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از سواحل گیلان در اختیار و تصرف اشخاص حقیقی قرار دارد که برای آزادسازی به حکم قضایی نیاز دارد که برای مراحل بعدی در اولویت آزادسازی قرار خواهد گرفت.

به گفته او ۱۵ درصد سواحل استان گیلان در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی بود که از این میزان ١١درصد آن در تصرف دستگاه های دولتی بود و چهار درصد باقی مانده هم در تصرف اشخاص حقیقی است.