8عضو شورا قانع نشدند/شهردار رشت اخطار گرفت

تصمیم گیری برای استیضاح؛روز چهارشنبه


۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۲۱:۴۰ | کد خبر: ۱۹۰۴۵ چاپ

شهردار رشت طی 4ساعت جلسه پرسش و پاسخ تاکید کرد در مدت زمان کوتاه حدود 4ماهه پیگیر کارهای مختلفی بوده و به مدیران شهرداری تاکید کرده است پاسخگوی اعضای شورا باشند

تصمیم گیری برای استیضاح؛روز چهارشنبه
اختصاصی کلانشهر – امیرحسین علوی شهردار رشت که بیستم بهمن ماه برای دومین بار طی سه ماه گذشته با طرح سوال از سوی اعضای شورای شهر مواجه شده بود،طبق قانون امروز در جلسه شورا حاضر شد و به مدت بیش از 4 ساعت پاسخگوی انتقادات اعضای شورا بود اما موفق نشد نظر موافق اکثریت را جلب کند در نتیجه با اخطار آنها مواجه شد.

پس از پایان جلسه و در غیاب رضا عاشری، ۸ عضو شورای شهر رشت به صورت مکتوب اعلام کردند که از پاسخ های شهردار رشت قانع نشدند و یکی از اعضای شورا هم رای ممتنع داد.

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا اعلام کرد روز چهارشنبه چهارم اسفندماه برای استیضاح یا عدم استیضاح شهردار تصمیم گیری می شود.

علوی که خود یکی از اعضای شورای شهر رشت بود از 5 آبان 1400 به عنوان شهردار رشت از سوی اعضای شورا کارش را در سمت شهرداری رشت شروع کرد. یعنی از زمان آغاز به کار علوی در شهرداری رشت 116 روز گذشته است.

طبق اظهارات اعضای شورای شهر رشت، امیرحسین علوی در زمینه مدیریت شهری، توجهی به نظرات و مصوبات شورای شهر ندارد و هنگام عزل و نصب ها به کارنامه افراد توجه نمی کند.

اکثریت اعضای شورای شهر در جلسه امروز تاکید کردند که نه تنها امیرحسین علوی که مدیران و معاونان شهرداری هم وقعی به درخواستهای کتبی و شفاهی اعضای شورا پیرامون مدیریت شهری نمی نهند.

این در حالی بود که شهردار رشت طی 4ساعت جلسه پرسش و پاسخ تاکید کرد در مدت زمان کوتاه حدود 4ماهه پیگیر کارهای مختلفی بوده و به مدیران شهرداری تاکید کرده است پاسخگوی اعضای شورا باشند.

 طبق قانون اگر اعضای شورا از پاسخ های شهردار در جلسه طرح سوال قانع نشوند و اکثریت اعضای شورا هم درخواست استیضاح شورا را امضا کنند، شهردار در جلسه بعدی مورد استیضاح قرار می گیرد که در آن جلسه هم باید پاسخگوی سوالات اعضای شورا باشد. در پایان جلسه استیضاح برای ادامه کار شهردار تصیم گیری می شود.