ماجرای اعتراض تعدادی از صنوف به شهرداری رشت؛

برای یک کار چند بار عوارض پرداخت کنیم؟


۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۲۲:۱۸ | کد خبر: ۱۹۱۱۷ چاپ

صاحبان صنوف مورد اخطار شهرداری می‌گویند مانند هر کسب و کار دیگری عوارض‌های تعیین شده شغلی را در موعد مشخص پرداخت می‌کنند اما نمی‌دانند شهرداری‌های مناطق رشت با استناد به کدام قانون مصوب، بار دیگر با ارسال اخطاریه‌هایی امنیت شغلی آن‌ها را به خطر انداخته‌اند

برای یک کار چند بار عوارض پرداخت کنیم؟
اختصاصی کلانشهر : چند روز مانده به پایان سال۱۴۰۰ مدیران مناطق شهرداری رشت به تعدادی از رستوران‌داران، کافه‌داران و فعالان اقتصادی که در ساختمان‌های قدیمی مسکونی مشغول کسب و کار هستند اخطار‌هایی داده که باعث تعجب کسبه شده است.

صاحبان صنوفی که در ساختمان‌های مسکونی مشغول کسب و کار هستند می‌گویند قبل از آغاز کار در ساختمان‌های مسکونی، مجوز‌های لازم را از شهرداری‌های مناطق گرفته‌اند و مانند هر کسب و کار دیگری عوارض‌های تعیین شده شغلی در موعد مشخص را پرداخت می‌کنند اما نمی‌دانند شهرداری‌های مناطق رشت با استناد به کدام قانون مصوب،بار دیگر با ارسال اخطاریه‌هایی امنیت شغلی آن‌ها را به خطر انداخته‌اند.

این کسبه با اشاره به وضعیت کرونایی دو سال گذشته که باعث زیان‌های اقتصادی بویژه به رستوران‌داران و کافه‌ها و سفره خانه‌ها شده است تعطیلی تعدادی از اماکن با محوریت سرو غذا در این مدت را شاهد می‌گیرند.

اما شهرداری رشت در اخطاریه خود چه می‌گوید؟ مدیران شهرداری مناطق با ذکر این نکته که کاربران اماکن مورد اشاره دارای مزاحمت شغلی و انسداد معابر عمومی، آلودگی صوتی، آلودگی محیط زیست، عدم رعایت موارد ایمنی و... هستند از آن‌ها درخواست کرده به استناد تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نسبت به رفع موارد گفته شده اقدام کنند.

شهرداری همچنین گفته است که این تخلفات کاربران اقتصادی به کمیسیون ماده ۲۰ ارسال می‌شود.

شهرداری از صاحبان این صنوف خواسته است پس از رویت اخطار به همراه تصویر پروانه کسب و تسویه حساب عوارض شغلی و نوسازی به دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۰ شهرداری مناطق مراجعه کنند.

در غیر این صورت شهرداری به این نتیجه می‌رسد که صاحبان مشاغل، نظریه شهرداری را پذیرفته‌اند و شهرداری اقدامات قانونی را به عمل خواهد آورد.

اینکه یکی از را‌ه‌های درآمد شهرداری‌ها در ایران جریمه کردن صنوف به بهانه‌های مختلف و حتی بدون استناد به قانون است بر کسی پوشیده نیست. اما صنوف مورد اشاره شهرداری این سؤال را مطرح می‌کنند که برای یک کار چند بار باید عوارض پرداخت کنند؟