پایان هفته ای بهاری در انتظار گیلانی ها


۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۱:۱۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۹ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار هوای بهاری تا پایان هفته جاری در این استان، گفت: وزش باد جنوبی و افزایش ۸ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا از مهم ترین پدیده های پیش بینی شده است.

پایان هفته ای بهاری در انتظار گیلانی ها
کلانشهر - محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ورود جریانات جنوبی از امروز (چهارشنبه) به منطقه، اظهار کرد: شرایط برای وزش باد جنوبی بویژه ارتفاعات و دامنه فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت گاهی شاهد شدت وزش باد هستیم، گفت: دمای هوا نیز در این مدت ۸ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به ماندگاری این شرایط جوی تا روز جمعه در استان، افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با تقویت جریانات جنوبی، علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها، در برخی مناطق جلگه‌ای استان نیز وزش باد گرم گاهی شدید و یا خیلی شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: عصر و شب پنجشنبه و روز جمعه با توجه به فعالیت جریانات ناپایدار تراز میانی جو، در برخی مناطق استان بویژه ارتفاعات و دامنه‌ها رگبار و احتمال رعد و برق و تگرگ مورد انتظار است.

دادرس با بیان اینکه با توجه به وزش باد هشدار سطح زرد صادر شده است، گفت: امکان آسیب به سازه‌های سست، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن شاخه درختان، وقوع آتش سوزی در مناطق و عرصه‌های جنگلی، ذوب شدن برف و احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی به شرایط دریا نیز اشاره و اضافه کرد: دریای خزر نیز تا پایان هفته برای انجام فعالیت‌های دریایی به ویژه صید و صیادی مناسب است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code