نتایج یک مطالعه در ایالات متحده نشان می دهد که علائم اولیه زوال عقل را می توان با یک زندگی اجتماعی خوب تغییر داد.

زندگی اجتماعی خوب، علائم اولیه زوال عقل را تغییر می دهد
کلانشهر: بررسی ها حاکی از آن است که یک زندگی اجتماعی بهتر می تواند مشکلات حافظه را در افراد مبتلا به علائم اولیه زوال عقل معکوس کند. در این بررسی آمده است افرادی که وقت خود را با دوستان و خانواده می گذرانند، در کلاس ها یا گروه ها یا در مراسم مذهبی شرکت می کنند، ممکن است عملکرد مغز خود را به حالت عادی برگردانند.

متخصصان با تاکید بر اینکه حتی اگر از سال ها قبل علائم اولیه زوال عقل شروع به وخامت کرده باشد، می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد، اظهار داشتند: این خبر خوبی برای افرادی است که مهارت های حافظه و پردازش آنها در مدت زمان قرنطینه کاهش یافته است.

در این بررسی کارشناسان، عملکرد مغز، سبک زندگی و زندگی اجتماعی نزدیک به ۲۲۰۰ آمریکایی ۶۲ تا ۹۰ ساله از جمله ۹۷۲ فرد مبتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) را که اغلب پیش درآمد زوال عقل است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنان پنج سال بعد دریافتند: وضعیت ۲۲ درصد از شرکت کنندگان مبتلا به MCI به حدی بهبود یافته که عملکرد مغز آنها در حال حاضر طبیعی تلقی می شود. وضعیت ۱۲ درصد دیگر به مرحله زوال عقل کاهش یافته بود و ۶۶ درصد در همان حالت باقی مانده بودند.

به گفته متخصصان، افرادی که سطح بالاتری از فعالیت اجتماعی را داشتند احتمال بهبودی در آنان بیشتر بوده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، کارشناسان اظهار داشتند: اکثر مردم تصور می کنند زمانی که از نظر شناختی دچار آسیب شوند، دیگر راهی برای بازگشت وجود ندارد. اما متوجه شدیم حتی اگر پنج سال از آغاز آسیب های شناختی گذشته باشد حضور فعالانه در تعاملات اجتماعی و انجام فعالیت هایی مانند داوطلب شدن، ملاقات با دوستان، معاشرت و شرکت در مراسم مذهبی می تواند به عادی شدن شرایط زندگی آنان کمک کند.

نظر شما:

security code