راه اندازی  68 دوربین ثبت تخلفات در جاده های گیلان

کاهش سرعت با دیدن دوربین بی فایده است؛جریمه می شوید


۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۲۱:۳۹ | کد خبر: ۱۹۴۷۸ چاپ

با استفاده از این دوربین‌ها، رفتار‌های پرخطر رانندگان، استفاده از تلفن همراه و کمربند ایمنی و مخدوش کردن پلاک توسط رانندگان در طول شبانه‌روز ثبت می‌شود.

کاهش سرعت با دیدن دوربین بی فایده است؛جریمه می شوید
کلانشهر: رئیس پلیس راه استان از راه‌اندازی ۶۸ دوربین ثبت تخلفات فعال در جاده‌های استان خبر داد.

سرهنگ جاورصفاری با اعلام این خبر گفت: از آغاز سال تاکنون حدود ۹۳۶ هزار تخلف سرعت ثبت شده است.

وی افزود: اهمیت و نقش تجهیزات کنترل سرعت در مدیریت ترافیک جاده‌ای برون شهری و اثربخشی نتایج حاصل از بکارگیری این فن‌آوری در عملیات ترافیکی پلیس موجب شده تا توسعه تجهیزات مدیریت سرعت روندی افزایشی داشته باشد.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه عامل اصلی آمار بالای تصادفات در اغلب کشور‌ها تخلفات رانندگی است گفت: امروزه در کشور‌های پیش رفته برای کاهش تلفات و خسارت جاده‌ای در کنار جریمه‌های بسیار سنگین از فن‌آوری‌های پیش رفته استفاده می‌شود تا کوچک‌ترین رفتار رانندگان نیز تحت نظر قرار گیرد و دوربین‌های کنترل سرعت در این میان نقش اساسی دارند.

 سرهنگ جاورصفاری افزود : با استفاده از این دوربین‌ها، رفتار‌های پرخطر رانندگان، استفاده از تلفن همراه و کمربند ایمنی و مخدوش کردن پلاک توسط رانندگان در طول شبانه‌روز ثبت می‌شود.

وی با اعلام اینکه بعضی از رانندگان در طول مسیر با دیدن هر دوربین، سرعت خودرو را کاهش داده و به محض عبور از آن مجددا با سرعت غیرمجاز به مسیر ادامه می‌دهندگفت: دوربین‌ها از نوع میانگین سرعت هستند و رانندگان زودتر از زمان تعیین شده به دوربین بعدی می‌رسند و هوش مصنوعی سیستم، تخلف راننده را درک کرده و برای خودرو جریمه ثبت می‌کند.