استفاده رایگان از زیرساخت های ورزشی در ۱۰ استان آغاز شده است؛

مجموعه های ورزشی رایگان روزهای پنجشنبه مادران و دختران،جمعه ها پدران و پسران


۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۰۹:۴۳ | کد خبر: ۱۹۴۸۵ چاپ

متاسفانه اکنون ورزش مانند یک کالای لوکس شده است و خیلی از خانواده‌ها امکان حضور در اماکن ورزشی را به دلیل هزینه‌های فراوان ندارند. لازم است زیرساخت‌های ورزشی کشور را برای ارتقای سلامت دانش آموزان و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چاقی و کم تحرکی در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم

مجموعه های ورزشی رایگان روزهای پنجشنبه مادران و دختران،جمعه ها پدران و پسران
کلانشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: اگر به دنبال رشد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و افزایش مشارکت مردم و تمام خانواده‌ها و توسعه ورزش همگانی هستیم، باید به ورزش مدارس توجه‌ خاصی شود.

یکی از طرح‌هایی که به تازگی در آموزش و پرورش در حال اجرایی شدن است، آزاد و مردمی‌سازی مجموعه‌های ورزشی‌ کشور است که با هدف تحقق اصل سوم و دهم قانون اساسی، یعنی تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح انجام می‌شود.

این طرح آزادسازی در ۱۰ استان آغاز شده است و روز‌های پنجشنبه مادران و دختران و جمعه‌ها نیز پدران و پسران در مجموعه‌ها به صورت رایگان می‌توانند حاضر شوند و این موضوع برای تمام ایام سال است.

یکی از اهداف آموزش و پرورش غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که در سند تحول نیز به آن اشاره شده است. اجرا و همه گیر شدن این طرح به رشد ورزش همگانی در کشور کمک خواهد کرد.

سایر دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت ورزش، باید زیرساخت‌های ورزشی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند و برای حضور تمام دانش آموزان در فضا‌های ورزشی نیاز به استفاده از زیرساخت‌های سایر دستگاه‌ها است.

طرح آزاد سازی فضا‌های ورزشی در سند تحول دولت که به تازگی ابلاغ شده، آمده است. طبق این سند تمام دستگاه‌ها مکلف هستند که زیرساخت‌های ورزشی خود را برای استفاده رایگان مردم در اختیار عموم قرار دهند.

او گفت: متاسفانه اکنون ورزش مانند یک کالای لوکس شده است و خیلی از خانواده‌ها امکان حضور در اماکن ورزشی را به دلیل هزینه‌های فراوان ندارند. لازم است زیرساخت‌های ورزشی کشور را برای ارتقای سلامت دانش آموزان و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چاقی و کم تحرکی در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم.

نظر شما:

security code