وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

افراد کم درآمد و محروم سال آینده بیمه می شوند


۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۹:۱۲ | کد خبر: ۱۹۵۱۱ چاپ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه سال آینده افراد کم درآمد و محروم بیمه خواهند شد، گفت: یک میلیون و ۴٠٠ نفر از اقشار کم درآمد و محروم در سال ١۴٠١ تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

افراد کم درآمد و محروم سال آینده بیمه می شوند

کلانشهر: «حجت الله عبدالملکی» روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار داشت: این وزارتخانه چهار کلان پروژه را در اتباط با زندگی مردم پیگیری می کند که بیمه فراگیر برای اقشار کم درآمد یکی آنهاست.

 

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۶۵٠ هزار نفر را تحت حمایت قرار داده است که نگرانی ناترازی را در این صندوق نداریم، خاطرنشان کرد: این صندوق در حوزه سرمایه گذاری موفقیت عالی و خوبی دارد و در حوزه سودآوری نیز موفق عمل کرده است. 

 

وزیر کار با بیان اینکه سال آینده افراد کم درآمد و محروم بیمه می‌شوند، گفت: این طرح را در سال ١۴٠٠ آغاز کردیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ردیف محکم و قوی بودجه‌ای را برای این طرح بیمه‌ای قرار داده‌اند و تا یک میلیون و ۴٠٠ هزار نفر سهمیه این طرح را افزایش می‌دهیم. 

 

عبدالملکی بیان داشت: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پنج درصد حق بیمه را خود افراد و ١٠ درصد را دولت پرداخت می‌کند. در طرح بیمه افراد کم درآمد و محروم در سال اول حق بیمه رایگان است و طی پنج سال هر سال یک درصد افراد محروم حق بیمه را پرداخت خواهد کرد و خانواده های کم درآمد، بدون هیچ هزینه تحت حمایت قرار می‌گیرند که این طرح بیمه‌ای برای رفع فقر است.

 

وی با بیان اینکه پرداخت هر سال یک درصد حق بیمه فرصت ورود افراد جدید را فراهم می‌کند، گفت: این طرح انگیزه‌ای را برای تحقق برنامه اشتغال ایجاد می‌کند، ضمن اینکه با این طرح آتیه افراد تامین می‌شود.  

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ایجاد امید در گروه‌های کم درآمد برنامه اساسی در رفع فقر است که باعث ایجاد توان مضاعف خواهد شد. 

 

عبدالملکی تاکید کرد: شبانه روزی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پیگیر اجرای این طرح بودند؛ همچنین یکی از موتورهای محرک این طرح مسئولان کمیته امداد امام خمینی بودن که نقش موثری داشتند.

 

به گزارش ایرنا، طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تحت پوشش قرار گرفتن یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

نظر شما:

security code