فرماندار شهرستان رشت گفت: باید برای برخی از پروژه‌های شاخص از سهم اعتبارات ملی برخوردار شویم که در این راستا باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس جهت تخصیص اعتبارات ملی بهره مند شویم

رشت در برخی پروژه ها از شهرستان های محروم هم عقب تر است/ به دلیل کم آبی سال زراعی سختی خواهیم داشت
کلانشهر: فرماندار رشت گفت: در اجرای پروژه‌های سال آتی باید از اکنون اولویت‌بندی صورت گیرد، لذا پروژه‌های اهمیت‌داری که بر اساس نیاز و درخواست عمومی مردم است باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، حمیدرضا امام‌ پناهی در کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هر دستگاهی که در بحث تخصیص اعتبار پروژه‌اش کوتاهی شود، بیانگر اهمال کاری همان دستگاه است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: باتوجه به اینکه مرکز استان هستیم باید ضریب جذب اعتبارات ما بیشتر باشد در حالیکه در برخی پروژه‌ها حتی از برخی شهرستان‌های محروم هم، عقب‌تر هستیم.


وی گفت: در کمیته برنامه ریزی سال‌جاری تعداد ۲۳۵ پروژه با اعتبار مصوب به مبلغ ۲۱۹ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مصوب شده بود که از این میزان مبلغ ۸۶ میلیارد و ۷۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آن استانی و مبلغ ۱۳۳ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آن اعتبار ردیف متوازن می‌باشد.

امام پناهی با بیان اینکه جذب اعتبارات ملاک ارزیابی دستگاه‌ها و کارایی عملکرد آنها قرار می‌گیرد،تصریح کرد: علاوه‌ بر تخصیص اعتبارات، پیشرفت اجرای پروژه‌ها از دیگر عوامل ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارگروه تخصصی عمران و پیشرفت پروژه‌ها باید تشکیل شود و مجدانه پیگیر اجرای پروژه‌ها باشد، ادامه داد: در اجرای پروژه‌های سال آتی باید از اکنون اولویت‌بندی صورت گیرد،لذا پروژه‌های اهمیت‌داری که بر اساس نیاز و درخواست عمومی مردم است باید در اولویت قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: باید برای برخی از پروژه‌های شاخص از سهم اعتبارات ملی برخوردار شویم که در این راستا باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس جهت تخصیص اعتبارات ملی بهره مند شویم.

امام‌پناهی بیان کرد:باید از ظرفیت اعتبارات شهرستانی در جهت اجرای پروژه‌های شهرستان بهره‌مند شویم که میطلبد در انتخاب پیمانکار هم دقت کنیم.


وی اضافه کرد: هرگونه تغییر در ردیف اعتباری باید با هماهنگی کمیته برنامه ریزی شهرستان باشد و هر گونه بی توجهی نسبت به این امر را نمی‌پذیریم.

فرماندار شهرستان رشت اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ طبق پیش بینی‌ها سال زراعی سختی خواهیم داشت لذا بحث آب، جهادکشاورزی، برق و ایستگاه‌های پمپاژ بسیار مهم است لذا در سال آتی باید نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های آب و جهاد کشاورزی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: محور خمام به خشکبیجار در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و از محل اعتبارات ملی مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ اعتبار پیش‌بینی شده است.

نظر شما:

security code