بعد از برکناری شهردار خمام به دلیل عدم سکونت در شهر

فرماندار خمام:مصوبه برکناری شهردار باید بررسی شود


۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۲۱:۵۲ | کد خبر: ۱۹۶۸۴ چاپ
فرماندار خمام:مصوبه برکناری شهردار باید بررسی شود

کلانشهر: اسفندیار جوشن با تاکید بر اینکه هیات تطبیق موظف است طبق قانون ظرف حداکثر ۱۴ روز نظر خود را درخصوص مصوبات شوراها اعلام کند، تصریح کرد : هنوز هیچ مصوبه‌ای درخصوص عزل شهردار به فرمانداری ارسال نشده و نتیجه پس‌از بررسی به شورا ابلاغ خواهد شد.

 فرماندار خمام با بیان اینکه مصوبات شورا باید پیش‌از لازم‌الاجرا شدن در هیات تطبیق بررسی و به تایید برسد به خمام نیوز گفت: موضوعاتی همانند طرح سوال از شهردار، تذکر یا استیضاح به‌عنوان حق قانونی اعضای شورا قلمداد گردیده و مستلزم ابلاغ نظر نهایی از سوی کمیته تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی می‌باشد، اما درخصوص موضوع عزل وی باید بررسی‌های لازم پیش‌از ارسال به کمیته مذکور صورت پذیرد.

اسفندیار جوشن با تاکید بر اینکه هیات تطبیق موظف است طبق قانون ظرف حداکثر ۱۴ روز نظر خود را درخصوص مصوبات شوراها اعلام کند، تصریح کرد : هنوز هیچ مصوبه‌ای درخصوص عزل شهردار به فرمانداری ارسال نشده و نتیجه پس‌از بررسی به شورا ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است عصر امروز، ابوالحسن سیمایی شهردار خمام با نظر سه‌تن از اعضای شورای اسلامی شهر خمام برکنار شد.

در جریان جلسه‌ای که با موضوع طرح سوال از شهردار با حضور همه اعضا در دفتر این شورا برگزار شد، سیمایی ضمن ارائه پاسخ‌های خود به‌صورت کتبی، به بیان توضیحاتش درخصوص مباحث مطرح‌شده از سوی شورا پرداخت.

در ادامه پس‌از خروج شهردار از صحن شورا، موضوع عدم سکونت وی مطرح و به رای مخفی گذاشته شد که ۳ تن‌از اعضا به اتفاق آرا با عدم تایید سکونت سیمایی در خمام، عزل وی را اعلام نمودند.
اظهارات هادی واحدی و ایمان سهیلی در جلسه علنی نشان می‌دهد موافقین تداوم حضور ابوالحسن سیمایی در خمام بوده، که تلاششان در این‌خصوص مثمرثمر نبوده است.

سیدمهدی شمس با رای جلیل غیاثی، اسماعیل احمدنیا و مهدی عاشوری به‌عنوان سرپرست شهرداری منصوب شد.

نظر شما:

security code