جبهه اصلاحات گیلان به مناسبت درگذشت آیت الله رودباری پیام تسلیت صادر کرد؛

مردم به روحانیان ساده زیست و پاکدست ارادت دارند


۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۲۱:۲۴ | کد خبر: ۱۹۹۱۷ چاپ
مردم به روحانیان ساده زیست و پاکدست ارادت دارند

کلانشهر: جبهه اصلاحات گیلان با صدور اطلاعیه‌ای درگذشت آیت الله سید مجتبی رودباری را تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است:اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدُها شیء الی یوم القیامه
هرگاه عالمی می‌میرد، رخنه‌ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا روز قیامت جبران نخواهد شد.
ارتحال عالم ربانی، حکیم متأله و نماد ایمان و اخلاص، حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری، ضایعه‌ای بس سنگین بر پیکر دین‌داری واقعی در روزگار عسرت تقوا و ایمان است.
در ادامه این پیام آمده است:او حجتی برای همگان، به‌ویژه روحانیت بود،بر اینکه اگر در لباس دین، ساده زیست، مردمی، پاکدست و پاکدامن باشیم،مردم همچون پروانه به دور روحانیت می‌گردند و باید که چنین باشد؛اما در سال‌های اخیر برداشت از رفتار مردم آن است که، جز در مواردی نادر،عمدتا چنین احساسی وجود ندارد.
در پایان این پیام آمده است:جبهه اصلاحات گیلان درگذشت این آیت خدا، که مصداق "یا ایتهاالنفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه" بود و عمر پربرکت خود را در راه نجات و ترویج دین صرف نمود،به بیت معزز ایشان و همه مومنان و دوستداران آن فقیه وارسته تسلیت عرض می‌کند.انشاءالله با عنایت حضرت حق، میهمان جدش رسول الله خواهد بود.
به گزارش کلانشهر، آیت الله سیدمجتبی رودباری یکی از علمای استان گیلان روز دوم فروردین امسال به دلیل ایست قلبی درگذشت. به مناسبت درگذشت این روحانی شناخته شده پیامهای تسلیت مختلفی از سوی شخصیتهای مذهبی و سیاسی کشوری و استانی صادر شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان هم در پی درگذشت آیت الله رودباری روز سوم فرودین ماه را در گیلان عزای عمومی اعلام کرده بود.

 

نظر شما:

security code