مذاکره کننده ارشد اوکراین خبر داد:

احتمال دیدار زلنسکی و پوتین


۱۴۰۱/۰۱/۱۴ - ۰۷:۵۲ | کد خبر: ۲۰۱۶۴ چاپ

دیوید آرخامیا مذاکره کننده ارشد اوکراین در مذاکرات با روسیه گفت، ولودیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین روسای جمهور اوکراین و روسیه به احتمال زیاد در ترکیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

احتمال دیدار زلنسکی و پوتین

کلانشهر: به گزارش "اینترفکس" اوکراین، با توجه به اظهارات این مقام اوکراینی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز جمعه با همتایان روسیه و اوکراینی خود گفت وگو کرده و آن‌ها برای برگزاری یک دیدار در آینده‌ای نزدیک اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

آرخامیا شنبه‌شب ادامه داد: هنوز زمان و مکان این دیدار مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد دیدار زلنسکی و پوتین در استانبول یا آنکارا برگزار خواهد شد. 

 

به گزارش ایرنا، مذاکرات میان روسیه و اوکراین سه‌شنبه گذشته در ترکیه برگزار شد که «میخائیلو پودولیاک» مذاکره کننده اوکراین آن را مثبت ارزیابی کرده بود. 

 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد، مسکو در حال آماده کردن پاسخ خود به پیشنهادهای مطرح شده در مذاکرات سه‌شنبه گذشته است. 

 

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تاکنون چند بار خواستار دیدار و گفت وگوی مستقیم با پوتین رئیس‌جمهور روسیه شده است. 

 

زلنسکی در یک مصاحبه تلوزیونی در دوم فروردین گفت: دیدار با پوتین برای پی بردن به موضع روسیه به منظور پایان دادن به جنگ ضروری است. 

 

دور ششم مذاکرات میان هیات‌های روسیه و اوکراین با حضور رجب طیب اردوغان در دفتر کار ریاست جمهوری «دولما باغچه» در منطقه «بشیکتاش» استانبول برگزار شد. 

 

تاکنون ۶ دور مذکرات صلح میان کی‌یف و مسکو از زمان آغاز جنگ در پنجم اسفندماه به منظور برقراری آتش بس و رسیدن به توافقی بر سرخواسته‌های دو طرف برگزار شده است.

 

سه دور اول مذاکرات در منطقه مرزی «گومل» بلاروس و اوکراین در تاریخ‌های ۹ اسفند (۲۸ فوریه) ، ۱۲ اسفند (۳مارس) ، ۱۶ اسفند (۷مارس) برگزار و ۲ دور بعدی نیز در ۲۳ اسفند ماه (۱۴مارس) به صورت مجازی و اول فروردین ۱۴۰۱ (۲۱مارس) برگزار شده بود.