هومن حاجی عبداللهی:

نخواستم لات کلیشه ای باشم!


۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۸:۴۹ | کد خبر: ۲۰۴۴۳ چاپ

هومن حاجی عبداللهی که بیشتر مردم او را با نقش رحمت امینی در سریال "پایتخت" می شناسند، این روزها با نقش متفاوتی در سریال طنز «خوشنام»، در تلویزیون ظاهر شده است.

نخواستم لات کلیشه ای باشم!
کلانشهر: "هومن حاجی عبداللهی" درباره جذابیت نقش شهرام در سریال خوشنام، گفت : بازی در سریال خوشنام را برای این قبول کردم که شخصیت شهرام یک شخصیت جدیدی بود بین همه کارهایی که تا به حال بازی کرده بودم. قبل از این نقش یک شخصیت خشن و جدی مثل شهرام را بازی نکرده بودم، برای همین، نیاز داشتم به عنوان یک بازیگر، ژانر دیگری را هم تجربه کنم. برای همین، وقتی آقای نجف زاده پیشنهاد کردند، با توجه به اینکه خیلی وقت بود دنبال بازی در یک نقش متفاوت بودم، برای متنوع شدن نقش هایم بازی در سریال خوشنام را پذیرفتم.

این بازیگر تلویزیون در پاسخ به این سوال که شخصیت شهرام ما به ازای بیرونی داشت و آیا از آن الگو گرفتید، اظهار داشت: من بازیگرم و باید از عهده هر نقشی بر بیایم. در جامعه و اطرافم افرادی مانند شخصیت شهرام را دیده بودم که شرور باشند و به خانواده و اجتماع خسارت بزنند. برای همه ی نقش هایم به رفتار و حرکات آدم ها در اجتماع بسیار دقت می کنم و با توجه به آدم هایی که دیدم، تلاش می کنم بازی هایم جدید باشند. در سریال خوشنام هم برای ایفای نقش شهرام، سعی کردم این شخصیت به یک لات کلیشه ای تبدیل نشود که غلوآمیز باشد و در ذوق بزند. 

 وی درباره اینکه اصلا فکر می کردید روزی نقش خلافکار و دزد را بازی کنید، ادامه داد: هر بازیگری دوست دارد در کارنامه کاری اش، نقش خاص و متفاوت را تجربه کند. برای همین، فکر کردم در کارنامه کاری ام باید این اتفاق بیفتد.  من تشنه تجربه کردن نقش های متفاوت غیر از کارهای طنز و کمدی که در آن جا افتادم هستم. برای همین، با بازی در خوشنام این فرصت برایم فراهم شد.

 
بازیگر پایتخت درباره اینکه با نقش های مقابل خود مثل، آقای لولایی و خانم لرستانی چطور هماهنگ شدید، هم اینطور، گفت: از اولی که قرارداد خوشنام را بستم خیلی برایم مهم بود بازیگرهای مقابلم چه کسانی هستند. آقای لولایی ، خانم لرستانی و خانم سپاه منصور و ولد بیگی بازیگرانی بود که خیلی بیشتر از من کار کردند و بنام هستند. برای من کار کردن کنار این افراد افتخاری بود. خوشبختانه تعامل خوبی با آنها داشتم و با سرعت خوبی مثل یک خانواده با هم هماهنگ شدیم و با تکیه بر نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف کار را خیلی خوب پیش بردیم.

حاجی عبداللهی درباره اینکه بازی در نقش شهرام برایتان سخت تر بود یا بازی در شرایط کرونایی، پاسخ داد: بیشتر از هر چیزی در حفظ یکدستی و هماهنگی در بازی و اینکه سکانس های قبل به سکانس های بعد هماهنگ باشد دچار چالش شدم. با توجه به اینکه ۸ ماه و نیم، درتمام طول قصه جلوی دوربین بازی داشتم، تلاش کردم که هر حسی که در سکانس های قبلی داشتم در سکانس های بعد حفظ کنم. تاجاییکه تمام گروه به کرونا مبتلا شدند و بیست روز کار تعطیل شد و دوباره بعد از بهبودی به کار برگشتیم. به نظرم هر کاری سختی های خاص خودش را دارد. ساخت سریال خوشنام در دوران کرونا با این سختی هایی که داشت ساخته شد و بازخوردهای خوبی هم دیدیم و خوشبختانه مردم هم پسندیدند.

وی درباره اینکه بازخوردها بعد از پخش سریال باعث نشد از بازی در این نقش پشیمان شوید با توجه به محبوبیتی که در پایتخت داشتید، افزود: بازخوردها تا الان که ۶ قسمت پخش شده خیلی خوب بوده است. ۹۰ درصد مردم شهرام را به عنوان یک لات پذیرفتند و این نقش برایشان باور پذیر بوده است که آن را از کامنت ها و نظراتی که در خیابان و فضای مجازی متوجه شدیم، ولی یک سری ها هم هستند که آن قدر شخصیت رحمت امینی پایتخت را دوست دارند که معتقدند ما می خواهیم تو رحمت بمانی و نقش دیگری را بازی نکنی چون نقش دیگری به تو نمی آید. همه اینها طبیعی است هر بازیگری که بازی می کند، قطعا همه خوششان نمی آید یا صدرصد همه بدشان نمی آید. نقد منفی و مثبت همیشه هست ولی تا الان ۹۰ درصد بازخوردهایی که درباره سریال خوشنام داشتیم مثبت بوده است.

 
این صدا پیشه و دوبلور درباره صحنه هایی از سریال که با دست به صورت می زند، اظهار داشت: در سکانس هایی که به سر خودم می زدم یا قسم امام هشتمی که می خوردم جزو فیلمنامه نبود و نوآوری خودم برای کار محسوب می شد. به هر حال قطعا هر بازیگری باید نوآوری هایی در کار داشته باشد که که اگر اینطور نباشد باید به کار آن بازیگر آن شک کرد. یک سری از چیزها را هم با آقای نجف زاده به آن رسیدیم ، یک سری را هم در طول بازی به دست آوردم، مثلا وقتی در کار یک سری اتفاقات می افتاد، من الفاظی را می گفتم که خوب از کار در می آمد و در بقیه صحنه ها تکرار می کردم و همینطور کار جلو رفت.

حاجی عبداللهی به پیام سریال خوشنام اشاره کرد و گفت: که از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو» اعتقاد کامل دارد و معتقد است که با هر دستی بدهی با همان دست می گیری که دار مکافات همین جا است به نظرم تا آدم حساب اش صاف نشود به آن دنیا نمی رود.

بازیگر سریال پایتخت خاطرنشان کرد: معتقدم بازی در سریال های کمدی تصادفی نیست. متاسفانه همه دنیا اینجوری نیست اما در ایران یک ذره بیشتر در هر نقش و قالبی فرو بروی مردم باورت کنند و کلیشه وار همه می آیند تو را انتخاب می کنند و برای همان مدل کارها بر می دارند. امیدوارم درباره من دیگر تکرار نشود من کار کمدی کردم و اینجا کار جدی داشتم. می خواهم بعد از خوشنام همه کارها جدی نباشد و نقش های دیگری که پیشنهاد می شود، مثل شهرام لات و عربده کش نباشد و من را در کلیشه و تکرار نیندازند.



نویسنده: سعیده احسانی راد

نظر شما:

security code