معاون دادگستری گیلان با اشاره به حکم تخریب برای یک مجموعه گردشگری در تالاب انزلی، گفت: با دستور رئیس کل دادگستری گیلان به مالک چهار روز فرصت برای تخریب این بنا داده شد

دستور تخریب مجموعه گردشگری ۵۰ میلیاردتومانی نیلوفر آبی در تالاب انزلی صادر شد
کلانشهر: مجموعه نیلوفر آبی در بستر تالاب بین المللی انزلی تخریب می‌شود
مجموعه اقامتی و رستوران نیلوفر آبی که در بستر تالاب انزلی ایجاد شده بود امروز با حکم دستگاه قضایی رفع تصرف شد.

 معاون دادگستری گیلان با اشاره به حکم تخریب برای یک مجموعه گردشگری در تالاب انزلی، گفت: با دستور رئیس کل دادگستری گیلان به مالک چهار روز فرصت برای تخریب این بنا داده شد.

احمد آقایی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه گردشگری شامل یک رستوران و سه دستگاه ویلا به مساحت ۲۵۵۰ متر مربع و به ارزش ۵۰ میلیارد تومان برخلاف قانون و در بستر تالاب انزلی احداث شده که فرد متخلف با حکم قطعی دستگاه قضا محکوم به خلع ید و تخریب بنا شد.

وی افزود: پیش از اجرای حکم و بنا بر درخواست مالک پروژه و با دستور رئیس کل دادگستری گیلان برای جلوگیری از فروریختن مصالح ساختمانی در تالاب انزلی مقرر شد مالک در مدت ۴ روز نسبت به تخریب مجموعه گردشگری خود اقدام کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تاکید کرد: در صورتی که فرد متخلف در مهلت تعیین شده به تعهد خود عمل نکند دستگاه قضا و آب منطقه‌ای به عنوان متولی بستر تالاب بنا را تخریب و عرصه را آزاد سازی می‌کند.

آقایی با اشاره به اینکه حفظ و صیانت از تالاب بین المللی انزلی وظیفه همگان است، ادامه داد: اگرچه تالاب انزلی این روزها دچار بحران بوده و از نظر کمی و کیفی حال و روز خوبی ندارد اما باید به عنوان یک میراث ملی و بین المللی حفظ شود.

وی اضافه کرد: هیچ فرد مسئول و غیر مسئولی حق ندارد با تطمیع و وعده دادن به سرمایه گذاران آنها را تشویق به انجام ساخت چنین بناهایی در حریم تالاب و دریا کرده و خسارت‌های جبران ناپذیری به آنان وارد کند.

نظر شما:

security code