بعد از واکنش نوید محمد زاده به افشاگری علیه آزار زنان

ترانه علیدوستی: تو از دیشب تا الان ۸۰۰خواهر تازه پیدا کردی


۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۲:۰۰ | کد خبر: ۲۰۷۹۶ چاپ

در روزهای اخیر، ابوالفضل کاهانی بازیگر، نمایشنامه‌نویس و مستندساز و برادر عبدالرضا کاهانی کارگردان شناخته شده سینما، متهم به مسائلی شده که مرتبط به جنبش «می‌تو» و انتشار بیانیه اعتراض‌آمیز زنان سینماگر علیه خشونت و آزار جنسی در سینما بوده است.

ترانه علیدوستی: تو از دیشب تا الان ۸۰۰خواهر تازه پیدا کردی
کلانشهر: حسین لامعی، ‌منتقد سینما خبر داد که ابوالفضل کاهانی اینستاگرام را ترک کرده و صفحه‌اش در دسترس نیست. 

واکنش نوید محمد زاده به افشاگری علیه کاهانی و آزار زنان

لامعی همچنین خبر داد که نوید محمدزاده، که قرار بود با ابوالفضل کاهانی در یک پروژه نمایشی همکاری کند، قطع همکاری کرده است.

جنایت بی‌دقت ساخته شهرام مکری آخرین حضور کاهانی به عنوان بازیگر روی پرده سینماست که اکران آنلاین آن نیز به تازگی شروع شده است.

ترانه علیدوستی به قطع همکاری نوید محمدزاده با ابوالفضل کاهانی واکنش نشان داد.

واکنش نوید محمد زاده به افشاگری علیه کاهانی و آزار زنان

صفحه اینستاگرامی «من هم» دو روز قبل روایت‌هایی از آزاردیدگان توسط ابوالفضل کاهانی بازیگر و نمایشنامه‌نویس و برادر کوچک عبدالرضا کاهانی (کارگردان سینما) منتشر کرد. او پس از این اتهامات، صفحه‌اش در فضای مجازی را حذف کرد. برادرش هم نوشت: «... مجرم، مجرم است و باید طبق قانون مجازات شود اما نام بردن از افراد رده پایین ـ حتی اگر نام خانوادگی‌شان شهره باشد ـ جنبش شما را پیش نمی‌برد! ذات سینما شهرت است و گمان بر این بود سراغ سلاطینی بروید که در پناه قدرت مخفی شده‌اند و به ریش ما می‌خندند!»

 به گزارش فارس، هفته دوم فروردین‌ماه بود که جمعی از زنان سینماگر ایرانی در اعتراض به خشونت و آزارگری و اعمال قدرت بر زنان در محیط سینما، بیانیه صادر کردند و تشکیل کمیته‌ای مستقل در خانه سینما برای رسیدگی به این روایت‌ها را خواستار شدند.

در ادامه، امضاکنندگان بیانیه‌ اعتراض به سوء رفتارهای جنسی در سینما و تئاتر ایران، ۵ زن سینماگر (هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد و مارال جیرانی) را برای تشکیل یک کمیته مستقل جهت پیگیری این معضل در این عرصه انتخاب کردند. همچنین رئیس سازمان سینمایی با توجه به برخی حواشی مطرح شده و مشکلات فعالان و دست اندرکاران سینما دستور داد «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» ایجاد شود.