مدیرکل امور شهری و شوراهای گیلان خبر داد

تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیونی برای پسماند گیلان/ شیرابه سراوان تصفیه می شود


۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۳:۰۱ | کد خبر: ۲۰۷۹۹ چاپ

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای گیلان، با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی جهت ساماندهی زباله سراوان طی روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان نیز ۶۰۰ میلیارد تومان به حوزه پسماند استان تخصیص یافت.

تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیونی برای پسماند گیلان/ شیرابه سراوان تصفیه می شود
کلانشهر: مسعود کاظمی، با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی زباله در منطقه سراوان رشت، اظهار کرد: با دستور استاندار گیلان قرارگاه مدیریت پسماند استان را با ماموریت تدوین خط مشی اجرایی فعال کردیم.

وی کاهش حجم زباله های ورودی به لندفیل سراوان از ۱۲۰۰ تن به ۷۰۰ تن با استفاده از ظرفیت های حوزه شهرداری رشت را از جمله اقدامات کوتاه مدت انجام شده دانست و افزود: با بالا بردن ظرفیت کارخانه کود آلی طی امروز ۳۰۰ تن پردازش روزانه را به ۵۰۰ تن افزایش می دهیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه از امروز کلیه لوازم و تجهیزات لجستیکی شهرداری رشت در حوزه پسماند جهت ساماندهی لندفیل سراوان در دستور کار قرار می گیرد، گفت: با قول مساعد پیمانکار، ظرف یک ماه آینده شاهد بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه سراوان خواهیم بود.

کاظمی، از پشته سازی و تحکیم زباله های موجود در لندفیل سراوان جهت جلوگیری از آسیب دیدن جنگل های هیرکانی منطقه خبر داد و تصریح  کرد: بازنگری طرح جامع مدیریت پسماند با رویکرد جانمایی محل دفن جدید جهت رفن ریجکت های کارخانه کود آلی که تهدید زیست محیطی ندارد را در میان مدت دنبال می کنیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی جهت ساماندهی زباله سراوان طی روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان نیز ۶۰۰ میلیارد تومان به حوزه پسماند استان تخصیص یافت و لذا تا پایان سال دو خط دیگر به کارخانه کود آلی رشت افزوده می شود.

مدیرکل امور شهری گیلان، بهسازی محل دفن سراوان بدون زباله های ورودی و تکمیل زباله سوز را از برنامه های اجرایی بلندمدت در حوزه پسماند استان دانست و یادآور شد: مجری نیروگاه زباله سوز نوشهر، احداث زباله سوز رشت را بر عهده دارد. همچنین کلیه شرکت های دانش بنیان و متخصص امر را پای کار آوردیم.

نظر شما:

security code