امام جمعه رشت:

حل مشکل زباله سراوان رفع دردی ۴۰ ساله است


۱۴۰۱/۰۲/۰۲ - ۱۶:۵۰ | کد خبر: ۲۰۸۳۸ چاپ

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه زباله تنها برای منطقه سراوان رشت مشکل ساز نیست، اظهار داشت: این مهم برای رشت و گیلان نیز آسیب های فراوانی دارد، به گفته مسئولان پسماند سراوان رشت بک اَبَر مشکل برای این استان می باشد

حل مشکل زباله سراوان رفع دردی ۴۰ ساله است
کلانشهر: امام جمعه رشت با بیان اینکه مسئولان برای رفع مشکل محل دفن زباله منطقه سراوان رشت در تلاش هستندف از مردم خواست تا برای اجرای طرح ها و برنامه ها در این ارتباط همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران این شهر افزود: حل مشکل سراوان رفع دردی ۴۰ ساله است که با بی تدبیری برای مردم و مسئولان امروز به ارث رسید که نیازمند کمک و همکاری همه است. 

وی اظهار داشت: خواست مردم منطقه و رشت آماده سازی سریع زباله سوز، تبدیل پسماند و زباله ها به کودآلی، پوشاندن زباله ای به ارتفاع نزدیک ١٠٠ متر و تبدیل شیرابه به آب با فناوری جدید است که باید مسئولان تمام تلاش خود را پای کار بیاورند.

خطیب جمعه رشت بیان داشت: گزارش خوبی از استاندار گیلان در این ارتباط دریافت کرده ایم؛ ضمن اینکه هر ماه چندین بار از مسئولان از پیشرفت کارها برای رفع مشکل سراوان سوال خواهم کرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه زباله تنها برای منطقه سراوان رشت مشکل ساز نیست، اظهار داشت: این مهم برای رشت و گیلان نیز آسیب های فراوانی دارد، به گفته مسئولان پسماند سراوان رشت بک اَبَر مشکل برای این استان می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم سراوان تاکنون رنج زیادی را متحمل شدند افزود: اما از همه می خواهیم در این موضوع رفتاری که فرصت طلبی دشمنان را موجب شود، انجام ندهند. علاوه بر این لازم است این مشکل به شکل منطقی و بدور از احساسات برطرف شود. 

خطیب نماز جمعه رشت همچنین در ادامه با اشاره به شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبشهت سال ۵۸ به فرمان امام راحل گفت: سپاه به عنوان شجره طیبه انقلاب، تاکنون امید مردم بوده و باز هم امید مسلمانان ایران و تمامی اهالی مقاومت در دنیا است.