نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از اجرای آزمایشی و داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان از هفته آینده خبر داد.

نماینده مجلس: اجرای آزمایشی شفافیت آرای نمایندگان از هفته آینده آغاز می‌شود

کلانشهر: مالک شریعتی نیاسر روز شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت:با پیگیری نامه ۱۶۲ نفره از رئیس مجلس و مساعدت ایشان، تاکنون حدود ۳۰ نماینده آرای مستند خودرا از IT مجلس دریافت کرده‌ایم واین آمار به تدریج درحال افزایش است.

 

نماینده مردم تهران درادامه این توییت نوشت: به همت محمدحسین حسین زاده بحرینی( نماینده مشهد)، سامانه "پارلمان مجازی" برای انتشار عمومی آرا آماده شده است.

 

وی در این توییت خاطرنشان کرد: گرچه از اول مجلس برخی همکاران نظیر ‎روح الله نجابت(نماینده شیراز) بطور پیوسته آرای خود را در سایت شخصی منتشر کرده و اخیرا ‎علی خضریان(نماینده تهران) نیز انجام داده است، قرار اکثر جمع ما این است که کاری هماهنگ انجام شود. لذا اجرای آزمایشی داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان ان‌شاءالله از هفته آینده آغاز می‌شود.

 

به گزارش ایرنا، یکشنبه ۲۸ فروردین ماه دو فوریت «طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

 

 دو سوم آرای نمایندگان مجلس به ۲ فوریت طرح شفافیت قوای سه‌گانه رای موافق دادند. در صورت تصویب نهایی این طرح، قوای سه‌گانه و سایر نهادهای مطرح در آن باید آراء و اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت دستگاه‌های متبوع خود را به همراه مذاکرات و تصمیمات اتخاذ شده را در اختیار عموم مردم قرار دهند تا امکان داوری برای مردم درباره این اطلاعات و آراء فراهم شود.

نظر شما:

security code