ترس از تزریق دز سوم منشاء علمی دارد؟


۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۰ | کد خبر: ۲۱۲۰۸ چاپ

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، ترس برخی از افراد از تزریق دز سوم را فاقد منشاء علمی دانست و افزود: برخی به دلیل شایعات در فضای مجازی در برابر تزریق دز سوم مقاومت می کنند.

ترس از تزریق دز سوم منشاء علمی دارد؟
کلانشهر : دکتر فردین مهرابیان در گفت: از بستری شدن ۳۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: مجموع بستری های مبتلا به کرونا در گیلان به ۱۰۸ نفر رسیده و حال ۲۳ نفر وخیم است.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد جمعیت واجد شرایط استان گیلان همچنان در انتظار تزریق نوبت سوم واکسن کرونا هستند، تصریح کرد: روند کند واکسیناسیون دز سوم دلایل متعددی دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: برخی تصور می کنند که با تزریق دو دز ایمنی نسبی در بدنشان ایجاد می شود و دیگر نیازی به تزریق دز سوم نیست، در حالی که این تصور اشتباه است.

مهرابیان، با بیان اینکه تزریق دز سوم ایمنی بدن را افزایش می دهد و افراد کمتر به کرونا مبتلا می شوند، گفت: افراد بعد از تزریق دز سوم در صورت مبتلا شدن به کرونا نیز هم شدت بیماری و هم طول مدت بیماری کمتری را تجربه می کنند.

وی با اشاره به کاهش میزان ابتلا و بستری و مرگ و میر کرونایی، عنوان کرد: این کاهش بیماری نوعی عادی انگاری ایجاد کرده و جدیت افراد برای تزریق دزهای تکمیلی کم شده است.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، ترس برخی از افراد از تزریق دز سوم را فاقد منشا علمی دانست و افزود: برخی به دلیل شایعات در فضای مجازی در برابر تزریق دز سوم مقاومت می کنند.

وی از مرد خواست در تزریق دز سوم جدیت داشته باشند و گفت: مردم و مسافران با تزریق دز سوم در کنار رعایت موازین بهداشتی هم ایمنی خود را افزایش دهند و هم به سلامت جامعه کمک کنند.