معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، اسکله جوکندان تالش را مغابر با قوانین و پروتکل های زیست محیطی دانست و گفت: طرح اسکله جوکندان تالش با ظرفیت های قانونی استان سازگاری نداشته و موجب غارتگری سواحل می شود.
وی با بیان اینکه قانون گذار حد فاصل بین ساحل و جنگل را تعریف کرده است و در این مکان این فاصله بسیار کمتر است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ اسکله فعال تجاری در گیلان داریم و ظرفیت اسکله های استان ۳۰ میلیون تن است در حالی که تنها یک ششم این اسکله ها فعال بوده و ظرفیت خالی بسیاری در سایر اسکله ها موجود است.
آقایی ایجاد زیر ساخت اسکله های تجاری را بر عهده دولت و حاکمیت دانست و افزود: تعیین مرز مجاز دریایی بر عهده قانون گذار است و در استان گیلان سه مرز فعال اقتصادی - تجاری وجود دارد و در آستارا و انزلی بارانداز های بسیار قوی وجود داشته که فعالیت های تجاری بین المللی در آن صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه ساحل جوکندان تالش از گذشته محل ارتزاق و تنها منبع درآمدی صیادان پر تلاش و نجیب منطقه بوده است عنوان کرد: مدیران سازمان های متولی هم چون منابع طبیعی، اداره کل بنادر و دریانوردی و آب منطقه ای استان به شدت مخالف با احداث اسکله خصوصی در این منطقه هستند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان ادامه داد: طرح اسکله جوکندان تالش با ظرفیت های قانونی استان سازگاری نداشته و موجب غارتگری سواحل می شود.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی همواره حافظ انفال و حقوق بیت المال بوده و از سرمایه گذاران نیز در مسیر تولید و اشتغال حمایت نموده و با کسانی که قصد خروج سرمایه های استانی را داشته باشند مقابله می کند.