معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: "م.موید" شاعر پیشکسوت، حبیب پور سیفی پیشکسوت تئاتر، پدر شهید اتقیاء، خدیجه رزداری بانوی نی نواز گیلانی، "تیمور گورگین" شاعر و ترانه‌سرا، محمد تقی پور احمد جکتاجی محقق و پژوهشگر، خانواده شهید ابوالحسن کریمی و خانواده شهید عشوری دیگر شخصیت های بارزی هستند که قرار است مستند آنان تولید شود

ساخت مستند ۹ شخصیت بارز گیلان به فیلمسازان محول شد
کلانشهر : معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مفاخر استان بخشی از اصالت و داشته های معنوی این سرزمین محسوب می شوند ؛لذا ساخت و تولید مستند ۹ شخصیت بارز استان در شاخه های متعدد به ۹ فیلمساز منتخب محول شده است.

سید امیر مصباح روز پنجشنبه در جلسه معارفه فیلمسازان منتخب دومین جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس گیلان افزود: در جریان برگزاری این جشنواره ۴۸ فیلمساز حضور یافتند که با معیارهای در نظر گرفته ۹ فیلمساز انتخاب و بناست تا زندگی مفاخر سرزمینشان را که در صدر آنان میرزا کوچک خان جنگلی قرار دارد را برای نسل نو ماندگار کنند.

وی اظهار داشت : "م.موید" شاعر پیشکسوت، حبیب پور سیفی پیشکسوت تئاتر، پدر شهید اتقیاء، خدیجه رزداری بانوی نی نواز گیلانی، "تیمور گورگین" شاعر و ترانه‌سرا، محمد تقی پور احمد جکتاجی  محقق و پژوهشگر، خانواده شهید ابوالحسن کریمی و خانواده شهید عشوری دیگر شخصیت های بارزی هستند که قرار است مستند آنان تولید شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ابوذر باقر سلیمی، علیرضا کارگر قوی بازو، مصطفی فرد، حجت جو دوست، مهدی کوه کن، مصطفی عاشوری، محمد رضا میرفتوحی، فرشته توکلی و علیرضا شانه چیان ۹ فیلمساز منتخب هستند که مستندهای یادشده را تولید می کنند.

مصباح افزود: میراث ناملموس رویه، نمادها، دانش و مهارت، ابزار و اشیا، آثار هنری و مکان‌های مرتبط با آنها، جوامع و افراد است که متأسفانه به دلیل بی توجهی در سال‌های گذشته تعدادی از آنها نابود و یا در مسیر نابودی قرار دارند ؛لذا این اداره کل با همکاری موسسه چند منظوره اکسون در تلاش است تا داشته های های هویتی و آئینی سرزمینشان را از نگاه هنر ماندگار کنند.

نخستین جشنواره مستند میراث ناملموس دو سال گذشته به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و موسسه چند منظوره اکسون با تاکید بر حرف و مهارت ها برگزار شد.

نظر شما:

security code