در حال حاضر ۸۱۹ سوئیت خوابگاه ویژه متاهلان داریم که ۱۷٠٠ دانشجوی متاهل در این خوابگاه ها در سراسر کشور ساکن هستند. با توجه به قانون جوانی جمعیت نیازمند خوابگاه های جدید متاهلی در کشور هستیم.

آمار غم انگیز از زندگی دانشجویی/ ۳۹ درصد از خوابگاه های مجردی بسیار فرسوده است
کلانشهر: مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۳۹ درصد از خوابگاه های مجردی بسیار فرسوده و۴۴ درصد از این خوابگاه ها نیازمند بازسازی ضروری و ۱۷ درصد نیز شرایط قابل قبولی دارند.

یکی از مسائل مهم در بحث دانشگاه ها و مراکز آموزشی تامین خوابگاه های دانشجویی به خصوص در کلانشهر ها کمبود زمین و حتی گرانی مسکن است. متاسفانه برخی ار خوابگاه های دانشجویی نیازمند بازسازی و برخی دیگر باید دوباره ساخته شوند تا خوابگاه مناسب و ایمن تری در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

خوابگاه های دانشجویی به نوعی خانه دوم دانشجویان است و از این نظر باید یک مکان مناسب برای اسکان دانشجویان باشد تا آنها در محیطی خوب مشغول به گذراندن دوران دانشجویی و تحصیل علم باشند.

 حمید رضا اشراقی مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۳۹ درصد از خوابگاه های مجردی بسیار فرسوده و۴۴ درصد از این خوابگاه ها نیازمند بازسازی ضروری و ۱۷ درصد نیز شرایط قابل قبولی دارند. در حال حاضر ۷۶ درصد از خوابگاه ها وضعیت ملکی داشته و در اختیار دانشگاه ها است، ۱۰ درصد از خوابکاه ها استیجاری،۹ درصد مشارکتی و ۵ درصد از خوابگاه ها نیز خودگردان هستند.

او افزود: در حال حاضر ۸۱۹ سوئیت خوابگاه ویژه متاهلان داریم که ۱۷٠٠ دانشجوی متاهل در این خوابگاه ها در سراسر کشور ساکن هستند. با توجه به قانون جوانی جمعیت نیازمند خوابگاه های جدید متاهلی در کشور هستیم.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت برنامه ریزی برای ساخت ۱٠٠٠ واحد سوییت متاهلی انجام داده است و ۳۷۹ واحد خوابگاهی در حال بهسازی و ساخت است که ۱٠ تا ۷٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اشراقی گفت: با توجه به ورود دانشجویان جدید از مهرماه نیازمند تامین خوابگاه مجردی در سراسر کشور هستیم. در حال حاضر ۸۴٠٠٠ نفر ساکن خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور داریم.

به گفته مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، در یک طرح مشترک با وزارت علوم، ساختمان های مسکن ملی برای تامین خوابگاه های دانشجویی استفاده کرده اند.

او اعلام کرد که در دوران شیوع بیماری کرونا در حدود ۳۵ درصد از دانشجویان بالینی و بیمارستان ها در خوابگاه ها ساکن بودند.

نظر شما:

security code