معاونت آمار بیمه سلامت:

پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سه دهک نخست جامعه بیمه شدند


۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۰۹:۳۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۶ چاپ

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت گفت: برای صیانت از سلامت مردم در دو هفته اخیر پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم در دهک‌های یک تا سه که هیچ بیمه‌ای نداشتند ، بدون پرداخت هیچ حق بیمه‌ای، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

 پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سه دهک نخست جامعه بیمه شدند
کلانشهر : احمد رستمی این اقدام را گام مهمی برای صیانت از سلامت مردم دانست و افزود :  ۴۱ میلیون نفر تحت پوشش این سازمان بودند که با پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جدید افزوده شده به این آمار، هم اینک تقریبا ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت‌ ابراز داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از مناطق محروم اما از فرهنگی ترین استان های کشور است.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: برای دهک های ۴ تا ۹ نیز بر مبنای استحقاق سنجی که صورت می گیرد، می توانند تحت شمول بیمه قرار بگیرند.

رستمی ادامه داد: فرانشیز آنها از ۱۰ تا ۵۰ درصد متغیر است و در دهک آخر باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را بدهند.

وی این اقدام را گام مهمی در پوشش همگانی بیمه دانست و افزود: در دنیا کم سابقه است که دولتی در وضعیت فعلی ایران و به رغم تحریم ها همه مردم را به گونه ای تحت پوشش بیمه قرار دهد.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: هدف بیمه سلامت محوری، حفاظت مالی و دسترسی عادلانه به خدمات است.

رستمی گفت: با گسترش چتر بیمه افراد این احساس را دارند که در موقع نیاز و بیماری دسترسی عادلانه به خدمات دارند و امنیت و آسایش خاطر دارد.

وی بیان کرد: در مدت ۲ سال تاکنون خدمات بسیاری در حوره سلامت عرضه شده است که در ۲ حوزه سلامت و بیمه بودند.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: خدماتی همچون خدمات الکترونیک، نسخ الکترونیک، الکترونیک شدن عرضه خدمات تکلیفی که بر عهده نظام سلامت بودند.

وی تصریح کرد: در اواخر سال گذشته تاکنون به همت سازمان و همیاری پزشکان این تکلیف محقق شد.

رستمی افزود: ۹۹ درصد مناطق کشور نسخ الکترونیکی نوشته می شود و تحویل مردم می شود.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: بیمه شدگان هم اینک دسترسی به سوابق بیمه ای خود دارند و شفافیت مالی در نظام بیمه سلامت ایجاد شده است.

رستمی بیان کرد: اقدام مهم دیگری که در سازمان صورت گرفت خدمات ناباروری در راستای سیاست مقام معظم رهبری بحث جمعیت و جوان سازی جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت و حمایت های مالی از آن انجام گرفت.

وی ابراز داشت: سازمان همیشه محلی بوده که بتواند محروم ترین افراد را مورد حمایت خودش قرار دهد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ۷۳۰ هزار نفری استان بیش از ۵۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کیان دهراب پور عنوان کرد: بیمار به فرموده امام نباید دغدغه دیگری جز رنج بیماری اش داشته باشد و بیمه سلامت تلاش داشته تا همه مردم به ویژه دهک های پایین جامعه را مورد حمایت و تحت پوشش قرار دهد.

وی ادامه داد: باید خدمات دولت توسط مدیران به مردم انتقال داده شود و خدمت در این نظام افتخار بزرگی است.

نظر شما:

security code